Sunday, October 27, 2019

Office 53th Anniversary Dinner



assalamualaikum
selamat berhujung minggu korang
semoga gembira2 selalu yea
disamping keluarga tersayang
maupun kekawan tersayang

kejadian malam tadi
annual dinner ke 53th Public Bank Bank
tiap tahun memang ada dinner
tahun ni branch kita organised, Miri Branch
tapi aku takda involved langsung
biar new generation yang buat
zaman aku dah berlalu
lagipun dah malas nak involved

tuk organised dinner yang berprotokol bukan senang
sekarang ni agak senang sikit
protokol nya makin dilonggarkan
kerana taknak orang terlalu tensed
tak enjoy lak bila itu tak boleh
ini tak boleh

zaman aku dulu, maybe 10 years back
nak buat entrance tu paling pening
mesti nak gah
at the same time ber protokol
ramai yang kena bertugas
sampai nak duduk pun tak sempat
mana kan ada masa nak enjoy
if tak datang dinner
mesti submit showcause letter
fuhhh!!

sekarang dah ok
orang pun dah malas nak layan protokol2 tu semua
nak dinner aja pun
kenapa nak stress2
kenapa nak dgr ucapan lama2
mostly tentang business
makin lama orang makin tak minat
sebab tu lah sekarang
annual dinner dah ok
orang boleh enjoy themselves





diadakan kat Meritz Hotel
kat ballroom yang boleh berpusing 360 darjah
tengah2 dia pentas
pastu table akan berpusing mengelilingi pentas
takda lah dia berpusing laju
tak terasa pun
if sebelum stage view block by tiang
tau2 kali ni dah nampak jelas lak
and semua orang ada peluang
tuk duduk depan stage
interesting! 😁😁

aku tak sempat bergambar dengan ramai orang
sebab aku n BFF lambat sampai
yang tak best ke Meritz ni
or lebih terkenal dgn Bintang Megamall
nak parking dia susah, jammed
sebab  jalan keluar masuk dia
arah yang sama! 🤔🤔


masa nak naik parking tu
ada ke masa turn aku
tiketing machine dia rosak lak
tak boleh nak ambik kupon
dah lambat makin lah lambat

pastu masa dah parking kat tempat khas
salah lif lak
terguna lif tuk shopping mall 🤦‍♀️🤦‍♀️
turun naik dua kali
ada button 18 tapi takleh tekan
dah confident tengok arrow naik 
tapi  pastu turun lagi
rupanya lif tu max dia pergi tingkat 6 je
tingkat kita parking tu
bila dah sampai situ
dia akan turun balik 

kalut cari lif tuk ballroom
yang nun jauh kat hujung ni
signboard kecik bebeno
rasanya besar lagi lengan giant aku 🤣🤣

tema dinner tahun ni, Alladin
ramai lah princess jasmin
alladin dan Jin tu









antara pic kekawan






Ni group aku sebenarnya
aku pun ada sewa baju camni
tapi tak sampai hati guna
scary tengok weh! 🤣🤣
nasib baik sewa murah je rm25




antara game dan persembahan yang sempat snap
tak banyak pun
sebab masa banyak persembahan
tempat duduk aku kena block dek tiang besar
malas lah nak jejalan ambik pic
ada ni ada pun







dah nama dinner
tentu lah  makanan tumpuan utama
disamping evaluate sesebuah hotel
how is their foods
cos masa nak organised dinners
selalu ada foods testing
if foods sedap
akan selalu lah ke sana


well, tuk kali ni
a no no
i is tidak minat
 foods tak mencukupi tuk 11 orang semeja
[aku yang perut giant ni, balik rmh makan lagi]







appertizer, kebab
setengah roll seorang
takda rasa kat perut, hancur kat mulut je




lenthil soup
susah nak abis
cam rasa kari dal cair





baked fish, hirisan besar 2 tunjuk each
coleslaw dia lak about sesudu sup sorang
acaner ni??
buat gelora perut je





beef ni sedap
tapi tu lah
portion bukan untuk dimakan
tuk testing je
seorang boleh makan sesudu cam tu je
kuah je yang meriah





nasi arab
tak sedap langsung
beef pun agak keras





mug cake serve with vanilla
too sweet
makan setengah je pun
bila ingat sekarang rasa nak makan lak
tapi versi kurang manis
yang vanila creme tu
takda function kat aku
hahahhaaaa...🤣🤣🤣🤣




balik about 10.30pm
lucky draw dapat table draw
waterproof porch bag
boleh masuk pon je & duit kertas je
sebab porch bag tu nipis je
taktau mana nak guna
at least if dpt simpan kunci kereta 
berguna lak tuk aku

aku balik rumah
tengok ada ikan keli masak dalam buluh
terus ngap
perut masih lapar! 😂😂😂



zzzyy







4 comments:

  1. tak dapat saya bayangkan berapa seronok masa itu..

    lebih -lebih lagi dalam bab makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea seronok sebab jumpa kwn2 dr branch lain.
      Tapi bab mknan krg meriah kali ni sb portion sikit n hanya ada 5 course je. But overall mmg excited dan menyeronokkan 😁😁

      Delete
  2. makanan kathotel selalu macam gitulah. rupa je meriah. saya selalu makan kenyang-kenyang kat rumah. datang sebab nak bersosial je. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah, kecewa dgn mknan. Nampak je cantik, isi nya ciput

      Delete

tq, peace :)