Thursday, January 23, 2020

Cerita Macam-Macam



minggu terakhir sebelum CNY
kat office ramai yang dah bercuti
minggu ni dan minggu depan
berkurangan orang kat office

bandar miri pun dah makin ramai org
kelihatan yang berjalan surrounding office
mostly stranger dan orang luar
nak tau kenapa aku kata camtu?
sebab ramai yang masih bergambar 
kat taman2 surrounding office
if org sini sendiri dah tak kisah sangat

if orang luar
or yg balik setahun sekali for CNY
memang satu kemestian bergambar 
area office kan kawasan baru
and banyak tempat2 main attraction

so agak sesak juga lah
hari ni banyak bunyi hon sana sini
some kedai lak dah main mercun
bererti last day tuk tahun ni diorg buka
tahun dalam calendar cina lah
and expecting esok afternoon
mmg sunyi dah town
memasing sibuk ready tuk
family dinner

talk about dinner
nah sekejap tadi
ni aku dinner dgn meehonon goreng
faberet aku dan dak ava



kat office lak
best2
banyak limau CNY
aku dgn BFF
tak kira masa tetap on terkunyah2
tapi arini aku a bit flat
asyik bersin2
tekak pun kering2
ada limau almost 10 biji
aku bagi kat officeboy 
bagi kat hakak cleaner
nahh... abis semua
sebab selagi tak abis tu
selagi tu aku dok nak makan saja





yang ni pula breakfast pagi semalam
wantan kering
kurang sedap
sebab cara bungkusan nya
bukan seperti yang selalu org buat
dia main lipat segi empat je
hairan jugakan
cara lipatan pun boleh pengaruhi rasa





ni pula makan lunch tadi
nasi ayam di little noodle





telur mata cantik...
harus dimakan dgn kicap



lepas makan lalu depan guardian
tengok saleboy dia dok lambai2 kat luar
siap dengan pompom 
dah lah kat tangan sebelah tersangkut bakul
berisi dengan mask
macam gadis dan bunga
so harus gelakkan dia 😜😜
tapi effective juga cara dia
sebab aku dan BFF masuk juga
beramah mesra dgn org keja kat guardian tu

masuk guardian mata blink2
banyak offer oooooohh



beli 6 pieces eye mask
harga rm1.50 each
so aku n BFF 3 keping seorang
lalalalaaaa
tapi sedih lak rupa kartun tu
or tu mata happy dia ek?
aku tak pasti 



pastu berhuha huha dgn pekerja guardian
masuk ke bakery sebelah pula
berhuha huha dgn pekerja bakery
tak banyak lagi bun yang ada
bun telur yang nak dibeli pun takda buat
sebab esok diorang dah start cuti

so makan ice cream je lah
aku ambik perisa cendol dan oreo cookies
sedap dimakan dengan kon wafel
lagipun tak manis




tengok pokok mulberry dah berbunga
aritu sebelum dipangkas lebat je
tapi tak berbunga
ni lebat lak bunganya
aku perati pokok ni
makin dipangkas
makin galak berbuah




aduhh 
nak iron baju
baru teringat belum buat
esok last day kerja before CNY
goodnite semua


zzzyy










4 comments:

  1. Pokok mulberry memang kena pangkas baru rajin berbunga

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah wak, baru perasaan ni. makin dipangkas makin banyak lak bunga dia

      Delete

tq, peace :)