Monday, June 29, 2020

Kisah Hari Ini Dan Semalam

misi shopping aku bersambung semalam
sabtu tujuan nak buat spectacles
tapi terbeli baju anak2 lak

semalam pula
shopping groceries, adik sponsor
aku ngan mak memang
cam rusa keluar dari kampung lah
shopping groceries another terapi minda
dan juga jiwa raya
seronok wei shopping barang makan
[again, kan aku minat makan]

sebabnya turun dari rumah dalam around 1 pm
haruslah perut tengah lapar kan
tak sah if tak makan
plan nak makan nasi kerabu
tapi dah abis
nasi kukus je ada
nasi kukus pun nasi kukus lah
[jgn tanya tentang diet, mmg ke laut]

aku dan SIL makan nasi kukus paha ayam
super yummy nasi ayam berempah dia




mak pula
pekena nasi kukus beef
seriously sedap juga weh
all this while 
tak pernah masak beef goreng berempah
makan yg ni terus nak lagi




sebab dah janji dengan dak ava
takkan lama shopping
so sekejap2 pun 2 3 jam juga
sempat shopping seluar katak 
tuk bebudak tu semua
tuk dak ava
tuk dak timi
timi kan besar sekarang ni
beli lah seluar katak org dewasa size S
hahaaaa..

tu kisah semalam.....


hari ni
lunch dengan mak dan adik2
mak hari ni ke poliklinik
orang nak ambik darah dia
and of course kena puasa since 10pm malam tadi kan
so masa aku lunch
diorang jemput aku sekali
kebetulan hari ni
takda bawa bekal
sebab weekend takda makan di rumah
so takda lah masak nasi



menu aku half2 je eat clean
sebab ada sos
nasi, salad dan ayam tomato+mayo
tak sedap sebab ayam dia keras




nasi goreng sayur campur berkuah




mee jawa daging
kurang meriah




dimsum yg sedap
mata blink2 hati berbunga2
jumpa another spot tuk makan dimsum halal





lobster sepecial tuk mak
besar ni dalam 300grm lebih
rm18/kg
tak juga mahal sangat kan






aku tak sempat merasa lobster mak ni
sebab masa makan dah abis
cepat2 suruh adik hantar balik office

monday yang malas
awal2 pagi dah ngantuk
tapi toward nak pulang
makin banyak pula kerja
alalaallaaaa
esok kena settled cecepat
sebab semua keja datang last minit

zzzyy

16 comments:

  1. Replies
    1. mak kata sgt sedap, saya tak sempat test sebab rushing balik office

      Delete
  2. bestnya wei bila adik beradik semua dekat-dekat je... boleh selalu gather-gather gini...
    special betul nasi goreng emak ko tu... hambik ko lobster

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah, tapi soon yg depan tu nak turun offshore, another 2 masih kat offshore. sunyi lah sikit bila diorang takda, so tugas aku jaga bini anak diorang. hahaa

      Delete
  3. asihhhh menggoda betol menu!
    mmg kelaut dalam la diet tgk makanan sedap2 camni.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan sis. nasib tak sempat ngadap lobster mak, if sempat sure cuit2, silap2 order sekor lagi

      Delete
  4. meriah makannya.. sedap.. lobster betul2 menggoda

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah sis, cuma saya tak sempat merasa sebab rushing balik office, nx round pergi weekend senang sikit, byk masa

      Delete
  5. Terasa lapar pulak tengah hari ni..terliur

    ReplyDelete
  6. Lobster tu nampak best.. okay lah harga tu..

    ReplyDelete
  7. Permisi Ya Admin Numpang Promo | www.fanspoker.com | Agen Poker Online Di Indonesia |Player vs Player NO ROBOT!!! | Kesempatan Menang Lebih Besar,|| WA : +855964283802 || LINE : +855964283802

    ReplyDelete

tq, peace :)