Tuesday, October 12, 2021

Dak Ava Potong Rambut



 

dari minggu lepas 
dengar dak ava dok bersyair kat telinga
mami when are we going to cut my hair
not yet not ye
now kid still can't go to saloon
tapi tau kat saloon cousin boleh je
cuma tuk pergi tu
jauh, about 25km
aku lak yang malas nak drive
tambah lately cuaca amat panas

tapi lah sian juga tengok dak ni
dah berserabut rambut dia
dia suruh aku potongkan
manalah mami ni reti anak oiii
setakat potong kat depan tu ok lah
ni nak buat fesyen2
silap2 botak mami kerjakan




dia nak fesyen camni
alahaii budak2 zaman sekarang
if aku dulu
potong cam lelaki je
senang nak main kejar2
senang nak bersukan
kepala pun tak berkutu
tah kenapa zaman dulu 
suka betul kutu duk atas kepala





so setelah 2 minggu delay
sian juga dengar dok tanya
bila nak potong rambut 

and last sunday
since bebudak dah boleh masuk mall
bawa dia ke Bintang Megamall
tanya satu saloon
dorg geleng tak boleh
satu lagi pun kata tak boleh
give up!!!

nanti lah sayang
we go and see kakak bobob
 so jejalan je lah kat situ
tengok ada lah kedai gunting kecil
adik suruh tanya
aku tanya terus dia anguk2
tukang gunting tu bisu

aku cam errk camna nak berkomunikasi ni eh
hanya aku dan ava je pelanggan dia
dia suruh duduk
bagi banyak2 buku fesyen rambut
then aku show gambar fesyen yang ava nak
dia terus anguk2 juga

nah ni dia
cantik!!
suka je tengok dia gunting
mmg orang yang berpengalaman
nah ini hasilnya
dak ava sangat suka





dia so excited
tak sabar2 nak share fesyen rambut baru kat bff dia
membesar dah lah anak aku ni
begitu cepat masa berlalu
masih rindu nak cium2 dia bau baby




semoga membesar menjadi anak yang berjaya yea
insyaallah kita sama2 buat yang terbaik
amin



zzzyy


5 comments:

  1. Kacak ava digunting kedak ya. Sesuai dengan mukanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah tek fiza, slama tok square keda dora aja2

      Delete
  2. anak dara ammi ni pun ammi nak gunting je rambut dia sebelum naik asrama mid Nov. tunggu dia settle edah 14 hari vaksin dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang lagi rambut pendek ni ammi, nanti dorg guna tudung takda panas sgt, skrg kat sini super panas

      Delete
  3. Wah, comelnya bila dah potong rambut. Manis jelita!

    ReplyDelete

tq, peace :)