Monday, November 15, 2021

Kisah 3 hari

 assalamualaikum

salam isnin semua
ada yang monday blues tak?
tah ngapa aku rasa istilah tu dah tak relevant
sebab bagi aku isnin  ke selasa ke
hari2 aku blues!!
keja di awang2an
asyik nak cuti je rasa
hahahahaa

apapun keja tetap keja 
bersyukur kerana masih ada kerja
sedangkan diluar sana
ramai yang menganggur
ramai yang terpaksa tutup business
gara2 covid 19
apapun didoakan semoga
segala urusan kita
urusan para kawan2
dipermudahkanNya
amin

hujung minggu tak sempat update
so harini plan nak sapu update 3 hari sekali lah

friday
office tutup for customer and yet
kita masih kena kerja
ada 2 colleagues positif
by 10.30am semua kena suruh balik rumah
sebab nak sanitize office
by 1pm kembali ke office lagi

aku is malas nak balik
kang nanti kena mandi, tukar baju semua
so aku and bff pi melepak ke bintang mall
ronda2 parkson
akhirnya bff 'terbeli' bedsheet
aku 'terbeli' lap kaki
kekunun nak guna kat office
tapi at last mak guna kat bilik

bila balik office
hujan lebat sesangat
dah lah susah cari parking
dalam sejam juga stranded dalam kereta
nasib baik sampai sebelum 1pm

dalam kereta sambil layan hokaida cheese tat
sebab lama tak makan
terasa amat sedap lak
menyesal beli satu je





sabtu lak
belum bangun dari katil
[bangun memang awal tapi
saja main tipon relax]
bapa ajak pii beli bedsheet
hmmm terus terbayang 
bedsheet kat parkson
yang kebetulan tengah ada sale

 sebab adik baru belikan dia dan mak katil queen each
selama ni dia guna katil single
so kena ganti lah bedsheet
mak pula selama ni memang bed queen
tapi dia tak guna katil

so ke parkson lah kekiter
sekali beli 6 pasang bedsheet
dua tuk apak
dua tuk mak
dan dua tuk aku dan dak ava
aku if bedsheet ni memang cerewet
aku tak suka yang licin2
aku nak yang jenis cotton

dulu aku suka jenama viva
sekarang dah tak jumpa lagi jenama tu
so aku bertukar ke akemi
ni baru tau vinny ni pun ok
cuma choice agak limited compare to akemi
tread counting over 350 dah ok
nanti if koyak after 1 year 
ada alasan tuk beli baru
heheheeee...
dasar!!!! 😆😆😆😆


dak ava lak merengek nak beli PC accessories baru
ni adik punya hal lah
dia kata ava boleh minta apa saja tuk birthday
so dia kata nak accessories PC tuk main game
call adik suruh dia datang belikan

nah serba serbi pink
keyboard je takda jumpa yang pink
speaker pink
headphone pink
mouse pink
headphone holder pink
mouse cum keyboard pad pun pink






games testing dengan accessories baru in progress!
aku pula yang seronok tengok
best pink dengan lampu liplap
tambah lagi game Genshin yang dia main tu
graphic sangat cantik


'


ahad lak bbq kat rumah adik
actually aku kemalasan
sebab ingatkan nak relax2 ahad
sebelum kerja keesokkan hari ni
tapi sian lak adik
layan je lah

masa nak pergi tu
berkobar2 nak makan sayap panggang
sekali pas jadi tukang panggang
mampu makan lamb 2 slice je
wings lak 2 jam kemudian baru makan 2 pieces
aku ingatkan perut ni cam dulu2
boleh makan banyak
could be aged yang bertambah matured
hehee

begitulah kisah dari jumaat ke ahad
penuh dengan aktiviti 
dapur di rumah memang tak berasap lah
miko dan bingo pun tak sempat dimandikan
hjg minggu ni 
insyaallah kena mandi juga dak dua ekor tu
dah kotor
kertam dan kiko tak pa
mak dah sign contract 
tuk mandikan dorang berdua
yang bingo dan miko ni kurang jinak
mak tak berani
lagipun dorang takut kat mak
tu lah suka buat hal
memang kena sound dengan mak selalu
hehe


zzzyy

14 comments:

  1. Memang pack weekend ye. Wah dak Ava rupanya gamers. Sep sikit! Geng suka kaler pink

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah sal, weekend mmg selalu pack. yes dia gamer. pmain fanantik genshin, roblox

      Delete
    2. Ala auntie x tau la tu game apa. Takat candy crush bolehla main

      Delete
  2. Halu org miri.. hehehe... mungkin sbb byk gilak bdr dolok ya lah nektok rs mala jak nk cuti.. dh nyaman rasa bekerja dr umh kali.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haluu 😃
      bena ye, dh kerap bdr, alu lemau rasa mauk nok keja full week. hehee

      Delete
  3. Wahhhh tengok serba pink baru teringat, Iolls lupak beli tripod.. Duit sudah lesap. Haha

    penuh aktiviti kitak kak. Lelah p happy-happy aja kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa.. yalah tek nya mdh sik minat pink agik tapi leka nanga accessories semua pink alu siok ati.
      auk deng penuh aja aktiviti ujg minggu, angol ada juak. hahaa

      Delete
  4. memang pack dengan aktiviti, tapi tart hokaido tu apasal menggoda sangat wei... ngences mengenangnkan...

    wahhhh cantik betul lah dak ava punya accessory pc tuh, girly gitu sebab pink

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah Dana, bila dah abis nyesal lak beli tat tu satu je. sheeedap!

      serba pink tu, aku tgk pun seronok, tambah lagi ada lampu liplap, CPU pun dia buat kaler pink. dah dak perempuan kata dh boring tgk pink bila tgk pink tetap nak membeli. hahaa

      Delete
  5. Uncle agak tertarik dengan gaya tulisan yang tak menggunakan huruf besar ni... Unik! Tapi ada juga satu dua yang terlepas... Kenapa ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa.. mmg cara saya uncle, saya suka menulis seperti ketika saya tengah bercerita juga. pastu just post tanpa cek terlebih dahulu tu lah ada yang terlepas. tapi di situ juga kepuasannya, apa yg ditulis mmg betul2 apa yang terfikir time tu juga..

      Delete
  6. waalaikumussalam. wah semua pinkish tu, cantik sangatttt

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe
      dak perempuan sis, kata dh jemu pink tapi bila jumpa pink tetap terpikat

      Delete
  7. Padat betul aktivitinya.. Cantik aksesori gaming dak Ava..

    ReplyDelete

tq, peace :)