Wednesday, May 11, 2022

Mee itu Bukan Milikku

assalamualaikum

selasa

hari ni bertambah sorang lagi korum breakfast
apak ikut sekali
sebab dia nak pergi poliklinik ambik ubat

so pas hantar dak ava
lepak kat kedai breakfast semalam
sebab apak nak makan seafood noodle

wajib bergambar and share kat grup family
bagi adik2 jeles
muahahahaaaa




tu dia
masa pergi kedai baru buka
tunggu dalam 15mins gitu
np bukan ada rushing nak pi memana pun




order mak sampai dulu
nasi bubur ikan
panas2! nampak menyelerakan
ada isi ikan yang besar
ada telur masin
kulat
portion pun besar tu rm10
boleh share2



pastu order apak
fish noodle
ni pun sedap
menu yang mak order hari sebelumnya
dihidangkan bersama mee kering



kopi C memang kegemaran
rasa yang kurang manis tapi lemak2





mee sapi aku sampai
eh keciknya mangkuk
sebesar tangan mengembang je
dah tu beberapa hiris je daging dan perut
yang selebihnya taugey
ehh jangan komplain!
makan je kan
nak makan byk buat sendiri
hahahaaa





lama juga tunggu mee nya
dah abis pun sup baru mee sampai
tu pun sebab aku tanya
if tak tanya
kemungkinan tak sampai lah tu

mee kering dicampur kicap
bersama sesudu daging hancur

sekali ngap!!!
errkkk... takda rasa apa pun
takda perasa, tawar!
spoilt the mood
makan tak setengah pun
masa bayar complain kat owner
berkali kali dia kata sorry
yea yea kan saja lah
dalam hati kecewa teramat sangat


lepas jemput dak ava
mula taktau nak makan apa
then pergi boulevard shopping mall
makan kat singapore chicken rice

dak ava merengek nak pergi kfc
tanya dia nak makan apa
as usual, mashed potato
dan cheezy wedges
[lama dah menu ni takda stok]
pastu beli eskrim mcD 


after beli semua
meh kita ke SCR
order ni

yang no.2 tu mee kolok bersama bbq chicken
masih teringin makan mee kering
pagi tadi tak puas lagi





sweet corn sup
terkejut tengok, fishball yang terapung
bila cedok bawah2 tu
baru jumpa jagung
hah ngam lah sup jagung
hahahaaa





ayam setengah ekor
campur stim dan roasted
hati ayam 5 pieces
gizard 5 pieces
mak and apak makan nasi






sementara tunggu mee aku sampai
aku layan lah jeruk pak mat ni
kegilaan at the moment
if jumpa gerai ni
confirm beli
faberet aku jeruk mangga
dan jeruk buah salak

aku dan mak taknak share 
sebab tak sama selera
mak suka kondodong
dua container kecik je dah RM35.60
agak mahal kan
lebih mahal dari rega setgh ekor ayam SCR, RM28






sekali lagi  mee yang aku order
tak sampai2
kali ni malas lah nak tanya
bukan ramai orang pun

mee yg aku idamkan hari ni
pergi 2 tempat
semua pakat dilupakan
aku give up!!!
taknak makan mee hari ni [selasa]


last2 berjalan sekejap cari pembalut buku dak ava
tahun ni buku text lambat sampai
jadi tugas membalut pun lambat
sebenar aku paling tak suka buat keja ni
remeh sgt
tapi apa boleh buat
buku semua buku baru
sayang tak berbalut
nak harap dak ava
kau tengok je 
lagi remeh


jumpa section soft toy
excited tgk besar2

 
 

8 comments:

  1. alahai..kalau SA dh amukan dh tu x sampai2 mee...dh tertulis agaknya xde rezeki...takpe la cuba lagi next!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg rasa nak mengamuk, tapi byk2 sabarkan diri, hehee tapi yg pasti kecewa lah

      Delete
  2. bestnya lepak bekfes di kedai... so far slps raya belum pecah rekod lg mkn kt luar.. sedihhh.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ni masa cuti mmg routine berumah kat kedai, bawa parent jejalan, mkn2

      Delete
  3. Wah lamak dah sik ke Miri sejak pindah ke KL. Which cafe tok? Menu nampak nyaman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nancy noodle nama kedey tok. auk nyaman2 menu nya, auk ada cdak kedey ctok mesan nyuruh kitak ke miri tek, hehee

      Delete
  4. kopi tu nampak menggugat seleralah!

    ReplyDelete

tq, peace :)