Friday, July 22, 2022

Marker VS Eyeliner


aku kekadang memang suka menyakat dak ava
dah lah dak tu sering lurus bendul


ni a few days sebelum 
majlis minggu perpaduaan kat sekolah dia
memasing boleh pakai baju traditional
ataupun baju cantik2

dan dah anak perempuan tu
tetap juga anak perempuan
tak kira masih kecik
lebih lagi if dah besar
dah faham nak bersolek

ni suruh aku beli kan eyeliner
ada eyeliner kat rumah
dah kering
bukan kering abis pakai
kering sebab tak dipakai
aku mana reti sangat guna







dia nak eyeliner jenis liquid

aku as usual
tak sah if tak menyakat dia
pretend2 tak kenal




suggest dia guna marker
hahahaaaaa
sengih panjang sorg2 masa menaip wasap
nasib guna mask
takda yang tengok






masih degil show marker kat dia







yang kuning ni memang marker yang besar tu
yang putih atas tu
marker yang mata dia kecil cam pen





aku insist funtion dia sama je
hahhaaaa






dah start stress dah budak tu
terpaksa layan mak masuk air








terus kata bff yang kata marker tu bagus
kahahahahaaa







merajuk dak tu
takmo lagi layan aku
muahahahaaaa

plan nya
sebelum pulang singgah kat guardian sebelah opis
mana lak tau
terlupa daaaaa.......
terpaksa turun lagi malam nya
bawa dak ava sekali

esoknya suruh aku pakai kan tuk dia
ha!!!
mami donno lah sayang
how lah?
memang aku taktau sangat
pepagi dak tu tengok YT
camna nak guna

aduhai anak
mami engko ni
dah lama tak guna make up turun keja
hanya guna skincare dan sunscreen je
tacap2 make up pun
kang berpeluh gak
especially if hari panas
berjalan dari office ke parking
pastu dari parking [kat sekolah]
ke gate sekolah jemput dia
so baik takyah ber make up
buat rasa kurang selesa je



 

3 comments:

  1. Bila anak dah jadi anak dara kan...my daughter dia belajar sendiri dan pandai mekap sendiri

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. comel je baca perbualan mak dengan anak nie.. Kemain ye menyakat anak.. kikiki..

    ReplyDelete

tq, peace :)