Tuesday, November 22, 2022

Timun Jeruk Sprite

 

nahh akhirnya aku buat juga resepi ni
asyik melintas je kat reel FB

timun jepun tu memang dah ada
cuma sprite takda


kena guna timun jepun k
if timun biasa tu tak sesuai
sebab banyak biji dalamnya




ingatkan musykil buat timun lurus2 nipis tu
sebab kurang  percaya kat peeler
sekali buat
fuh!!! cantik kejadiannya






cantik kan



tu bahan2 nya
aku guna 3 biji cili
2 biji garlic
hirisan lemon
sikit garam





lama tak beli sprite dalam tin
selalu if beli, beli yg dalam botol 1.5ml tu





tu dia!
kita tunggu sekejap eh
ada yang kata tunggu 4 jam
aku selepas sejam terus try
hehe




ranggup!
sedap cuma kurang masin
aku letak garam sikit je
rasanya if letak asamboi tentu lagi sedap kan
masam2 manis
hehehee
nanti aku try
beli asamboi dulu






4 comments:

  1. Sedapppp eh.. simple jak bahannya

    ReplyDelete
  2. Betul, cantik dan kemas aje hirisannya.

    ReplyDelete
  3. apasal menggoda bebeno wei, nak buat pun mudah nak kene cuba jugak lah ni nampaknya.

    ReplyDelete

tq, peace :)