Sunday, December 4, 2022

Brunch



assalamualaikum

salam ahad dari saya dan Kiko
dak kiko sangat suka if hujung minggu
sebab saya selalu kat rumah
confirm on ekon kat bedroom
so dia akan makan tido sepanjang hari
menambah kegebuan






setengah jam kemudian......
zzzzzz.....................





as usual my weekend
selalu breakfast kat bedroom
saya sangat suka suasana nya
sejuk, comfy, tambah kegebuan bantal selimut

dak ava lak akan layan desktop dia sebelah saya ni
main game, layan netflix, youtube
seriusly, saya takda buat any restriction on dia
mana2 hari pun boleh main game 
or layan internet
tapi dgn condition
kerja rumah dah abis
dan bila kul 9pm harus dah bersedia tuk tido
malas saya nak pening2 kan hidup
berkeras sangat dgn anak
bergaduh bab internet ni
tapi masih saya percaya
itu hak memasing kan
lain ibu bapa lain ajarannya
yang pasti semua untuk kebaikan anak2 juga kan
insyaallah


ok tengah layan teh C tarik ni
faberet saya jenama Boh, 3 in 1
yang ada gambar 2 cawan tu
yang 1 cawan tu suka juga
cuma kurang rasa compare to yg 2 cawan






ni garlic bread
kali ni guna bread buguette
bread yang panjang tu
semalam tengok kat bakery dekat rumah
sangat cantik kejadiannya
terus rembat sebijik
kebetulan kat rumah ni tengah gila makan garlic bread toast
ni aku buat sepinggan tadi
dak ava tak suka lak rasanya
sebab tak guna bread biasa
alahaiiii anak..
mami belasah je memana pun
 




ni pula bekal dak ava ke sekolah hari2
fish nugget jenama marina
ni je yang masih ada rasa ikan
dan tak banyak tepung
dah bertahun dak ava makan
masih tak bosan
cuma tu lah 
stok kdg2 susah nak cari
sebab dia suka perisa original saja
kekadang boleh gak slot in perisa seaweed
but worst to worst 
memana perisa pun selalu hilang dari pasaran Miri ni

stok kali ni tak berapa cantik kejadiannya
dalam package tu
ada yang dah pecah dan koyak
mungkin kena timpa dok barang berat
masa beli aritu






since semua barang makanan naik ni
especially minyak masak
terasa beruntung sebab dah lama pilih guna air fryer
jimat masa 
takda guna minyak

pepagi bangun je tido
ambik dari fridge
terus masuk nugget ni dalam air fryer
pastu aku mandi
pas mandi tukar side nugget tu pula
tak lama pastu 
ting!!!
nah dah masak
masuk dalam bekas bekal
bekas bekal dak ava tupperware warna gold
tiap hari berkali kali ingatkan
dont ever lost mami tupperware yea
tentu ada yang biasa pesan camni kan
mak2 kan
lebih2 lagi deal dengan tupperware
hahahaaa...





 

1 comment:

  1. ammi masih buat restriction pada anak2 lelaki... no games during weekdays sbb bila ada je game mulalah distracted. kerja sekolah buat lelaju, beg tak kemas sesiap malam, solat pun lelaju tak mengaji... jadi game hanya weekend saja.

    ReplyDelete

tq, peace :)