Monday, July 3, 2023

Hari ini Aku dan Dak Ava cuti

 assalamualaikum semua
selamat hari isnin

aku sambung lagi cuti sehari
dak ava pun cuti lagi sehari
hari tu sebelum cuti dia absent
ni bila sekolah buka kembali
dia tetap absent

hari tu demam, selsema dan batuk
semalam dia complain sakit perut
batuk n hingus maintain ada
bagi dia ubat flu, batuk dan gastrik

pagi ni bila bangun
batuk makin kaw lak
bagi dia cuti lagi sehari
aku pun cuti juga
sebab nak pantau dia

lagipun pagi tadi 
aku bangun dengan perut sakit
bukan yg memulas mulas tu
just sakit
memang yg sakit perut
tambah semalam mata susah nak lelap
dah kul 3.30am baru lelap
dah tu kena bangun kul 5am
memang mamai lah

sebelum buat keputusan suruh dak ava absent lagi
terkial2 juga fikir
nak bagi dia sekolah ke tak
kang ni dh hari kedua dia tak sekolah
risau pelajaran dia terjejas
if tak diberi sekolah
kang nanti dia menahan sakit di sekolah
lagi kesian
so fikir punya fikir
tak berbaloi sehari tu
if sakit anak melarat
and here i am
sama2 tengah santai2 kat bilik

my mom pergi ke saratok pagi semalam
abang dia meninggal 
miri- saratok, driving dalam 5-8 jam
aku memang tak dapat ikut
my un plan leave tinggal 3 hari lagi
yg dah di schedule lak ada 8 hari
aiyooo masih ada setengah tahun lagi
before leave reset back to full kembali

cuaca sini mendung
semalam dan malam tadi
hujan lebat on and off
best sejuk2
masuk dlm selimut dalam aircond
sambil layan movie..

 




1 comment:

tq, peace :)