Monday, August 28, 2023

Sabah Holiday_Part 1

baru berkesempatan
buat entry latest
yang falsafah sempoi tu semua autopost

lately tak berkesempatan sangat nak update
kali ni bukan kerna aku kemalasan
memang aku benar2 sibuk
balik rumah malam
pas mandi semua
terus mengantuk

highlight life lately
holiday ke Sabah bersama family
organised by adik and SIL
and semua dorang tanggung

journey start malam 18th Aug
aku, dak ava, apak dan SIL
naik last flight AA ke KK
sempat juga delay 40mins
adik dan family dia bersama mak
dah pergi 2 days earlier driving
8 hours drive passby Brunei

sampai kat apartment almost 12midnite
pas mandi makan semua terus tidur

esok awal2 aku dah bangun
masakkan breakfast kuehtiaw seafood
by 9am SIL dan adik ambik kereta sewa
kita guna 2 kereta
group aku pakai alza sewa
group adik guna aruz dia sendiri

keluar dari apartment around 11am
singgah kat Centre Point Mall
layan dak Ava nak tengok event cosplay


ni pic apartment pertama, The Loft
kat atas Imago Shopping Mall




ada 3 bilik
ruang tamu, makan, dan kitchen



aku paling berkenan dengan ruang ni
bahagian yang membahagikan antara master bedroom
dan ruang tamu
area ada cahaya matahari
ruang menjemur kain baju rasanya
sadisnya
adik totom benjol dahi
mak patah gigi depan sikit
melanggar cermin ni!!!




kat centre point mall
ada event Cosplay
memang excited lah dak ava
bahagia dia dapat pau mami
dapat pau mami tut dia
sticker, kipas, barge, soft toy dia angkut





jejalan sekejap kat mall
excited tgk jollibee
kat Sarawak takda
first time makan
tapi agak mengecewakan
order aku ok, mixed spicy n ori
tapi yg SIL tapau tuk anak2 dia
minta yang ori
sekali dalam kereta buka
semua spicy!!!!!
kesian budak2





tamseng taik kucing miri
tengah on the move!!
muahahaaaaa
yg dalam stroller tu paling cenggeng
dikenali sebagai Angry Bird Kecik
yang si Timi Angry Bird Besar
sebab selalu hot heart




bersambung...........

2 comments:

  1. penatnya kak jadual kerja mu balik malam.... mesti lps mandi dh fikir nak baring je kan.... sila sambung cerita jalan2 ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg penat Dana, dah lah AA kan, terpaksa jln kaki ke/dari bilun tuk masuk bldg airport. kembang kaki

      Delete

tq, peace :)