Tuesday, August 29, 2023

Sambal-Sambalan


ketika ke Kunasang last week
dalam siok2 beli belah kat Bataras Superstore
terpikat dengan sambal ni
maka beli lah yang terasi dan geprek
aku tumis petai bersama sambal terasi
fuh!!! mabeles!!!!
makan bersama nasi panas2 pun sodap

terus terpikat


petang sebelum balik dari kunasang
aku dan SIL terus memborong
dalam satu line tu ada 10 paket RM6.50
asalnya nak bagi kekawan
tapi bila dah test kepedasan 
yang bagi aku extra pedas
tak jadi nak bagi
sebab kalangan family dan kekawan
takda yang tahan pedas sangat

so far aku yang agak starring sikit
tu pun masih terasa agak pedas
and yet sangat sedap

tadi aku masak telur dadar
celup sikit2 dgn sambal terasi + geprek
tambah lagi minum sup ayam kacang maa
yang panas dan penuh halia pedas
meleleh hingus!!!

tapi tu lah nikmatnya makan pedas
sapa setuju???



 

1 comment:

  1. mun pedas gilak xda nikmat juak mun salu gilak minum air.. hihi... ya kmk lah... pedas yg dpt tolerate is ok for me.. xmok yg over gilak... hihihi

    ReplyDelete

tq, peace :)