Saturday, June 27, 2009

Saturday...

Wake up quite late 9.15am by the sound of sms from my dearest handset. SIL reply my last nite sms. Pity her, so busy with the works til not much time for her own. Now transformer is playing so the cineplex is pack every show. I want to watch the movie but no Blackie. Nampak gaya kena tunggu movie tu keluar kat astro lah.

Bangun tanpa assalamuailaikum or wash my face or even brush my teeth, terus on PC. Sambung main mafia wars. Enery dia dah banyak so giler2 lah wat job tuk naikkan level. Sekarang dah level 91 with 106 mafia members. Okaylah tu. Aku nak jadi top mafia!!! Chiayok!! Chiayok!!

Past pingping kat mafia wars, time to do the laundries yang sangat2 lah banyak. 2 piles!! Giloss!! Seminggu baju tak bercuci dah tu syik ganti2 pulak. Alahaii patah lah tunjuk2 jari nak mencuci ni. Plan nak beli washing machine tapi masih bengang cari tempat yang sesuai. Almaklumlah rumah kecik tak best lah if main taruh2 sebarang kang makin sempit lak. Belok sana kena belok kiri pun kena. Mana tahan tiap2 hari badan oceeaa. Lagipun masih tak perlu sangat ah washing machine tu. Masih mampu jadi Ah soh :)

Masa jemur baju, fuhhh!!!! berbaris nyamuk makan badan!! Tul ah, dalam sesekali tu lebih 10 ekor duk lepak kat betis. Bukan seksi pun, semua duk tutup except betis ke bawah. Hiis!! Darah aku sedap seperti chicken wings pangang ke? Nak kata rumah aku messy dan kotor takda lah pulak. Belakang tu clear je cuma ada pokok betik and serai. Tapi tu hah aku rasa punca nya, parit besar! Lagipun sekarang musim hujan so banyak lah nyamuk2 tu berpesta. Ngeri gak ah sebab Ani kata area kitaorang ada yang kena denggi beberapa minggu yang lalu. Tak boleh buka2 pintu, nasib window semua pasang netting.

Pas jemur baju baru mandi taking my time pamper myself with scrub. Ala scrub biasa je, murah tapi suka dengan bau dan effectnya. Lulur Sumber Ayu perisa mengkuang. Jangan marah, lulur pun ada perisa kan. Mak suka guna ni, aku kekadang je bila mood rajin mai baru guna. Sambil tu ngam2 lak handset aku main lagu Beyonce-If i were a boy. Ahahaa!!! Aku senyum sendiri. Guna scrub kan main, tapi dengar lagu yang teringin nak jadi lelaki lak pula. Dalam otak imagine orang lelaki yang macho guna scrub. Eh ada ke? Lelaki guna scrub gak ke? :) Ada lah segelintir je tu kot.

Oh ya, semua tau kan tentang kematian Michael Jackson. And aku sebagai peminat dia turut merasa kehilangan. Seorang penyanyi yang memang layak digelar superstar. Tiap performance dia memang tak pernah hampakan aku. Buat aku duk nganga terpegun. Walau apa pun gossip tentang dia, aku tak pernah nak kisah. Tetap minat gak. Dia kan manusia biasa kan so sudah semestinya dia pun melakukan banyak kesalahan. Cuma sebab dia rich and famous so cerita tentang dia di sensasikan lelebih, dan banyak yang ambik kesempatan. Semoga roh nya ditempatkan bersama golongan orang2 yang beriman. Amin.

Fuh, nasib dah start panas terik. Tadi aku dah nervous tahap maksima sebab pas aku jemur baju cuaca terus mendung cam nak hujan. Rasa nak nangis pun ada, yalah if tak panas, baju banyak2 tak kering kan tak best sesangat. Bau pun teruk, silap2 kena cuci again. Ni lega dah, if panas dalam 3 jam je pun dah cukup mengeringkan baju2 aku yang nipis2 tu.

zzzyy-mendung tak bererti hujan.

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)