Thursday, November 19, 2009

Bagi sesapa yang baca blog ni daily, sure perasaan, syik2 n3 bout foods. Syik2 n3 bout foods. Yaloor dah hari bekerja tu je yang agak lain aku buat selain dari kerja depan PC di office. Nak cerita tentang pa yang aku taip apa yang aku buat exactly, tak boleh jugak, as orang selalu kata
P & C.
Hehehee.....


Ok, arini pun seperti biasa aku akan cerita bout foods. Tadi me and Ani pergi melawat Singapore Chicken Rice (SCR) yang telah pun berwajah baru. Cantik but takda snap2 banyak. Segan if orang tengok.



Counter ayam yang dah ensem mensem. Terpamer ayam yang menyelerakan dengan megah nya. Eh, kan semalam aku dah makan 3 ketul ayam. Kata if makan ayam pun will be next 3 weeks :o tapi ayam SCR menyelerakan bah. Ayam pun ayam lah....



Sebelum foods sampai, aku dah awal2 tuang cili bawang putih dan kicap. Ayam makan celup dengan sambal ni pasti sedap! Slurrpp!!!!



My portion. Ayam dengan seketul hati dan seketul badal.



Side order. Tauhu dan chicken roll. Aku and Ani if makan takda side order memang tak sah. Sure akan rasa macam something is missing.



Nasi goreng SCR for Ani. Tengok kat menu cam sedap je tapi bila keluar yang betul. Lor nasi goreng telur dan sayur campur je. If aku order tadi sure tensen sebab takda ayam :p



Tea C special. Favourite aku dan Ani! Sedap tau rasa tea c ni. Teh susu campur dengan tah apa ah aku tak sure. Tapi if kat west msia tah ada ke tak, tak pasti gak. Cuma dulu ada lah auditor dari west msia datang dan introduce dia tea c ni. Dia kata taknah minum pun tapi yang pasti sedap! The next day, breakfast pun dia order tea c special sejuk ni. Tu dia ah, sekali minum nak lagi dah lagi....

Pas makan sejam setengah aku balik ler ke office. Sebenarnya waktu makannya hanya sejam tapi kekadang aku overshot jugak terutama bila temankan ani jumpa customer di pekan Lutong about 10km dari Miri.

And ada news bout makan lagi. Arini ada sambungan makan aritu. Masih ada budget. Makan pizza dari pizza hut! Pergghh!!!! Makan sesaja ler minggu ni. Camna ler nak diet tuk dinner ni eh??



Seawal pukul 4 lagi pizza dah sampai. Berpuluh2 kotak diletakkan tas meja depan aku. Tergugat gak iman ooooo... Keenakan dan keharuman pizza menusuk2 kedalam rongga hidung. Buat syik2 telan air liur. Last2 aku pergi kedai sebelah beli coca cola sejuk. Makan pizza without cola cam takda umph kan.



Pizza yang dah ready tuk dimakan!! Ayuh semua!!! Kita pizza dulu!!!

Lepas makan ada meeting tuk semua. Just simple meeting, chairman inform tugas memasing tuk dinner nanti. Pastu testing popper yang dibeli aritu. Hmmm..... yes!! So nice!!! Rancangan diteruskan and after tengok demo tadi, give me some idea how to make opening dinner nanti happenin walaupun dengan upacara simple je. Yess!! Yess!!



Malam pulak bawa apak makan kat kedai di area Servay. Aku masih kenyang, just order air sirap and satay yang kebetulan favourite apak. Aikk! Apak takda selera gak makan. Uitt dah 2 ari takda makan nasi. Minum kopi and smoking je. Order nasi ayam goreng, kena paksa ngan aku. Nak makan ubat mana boleh tak makan pa2. Kan nanti biul2 kepala if tak makan. Sebenarnya aritu kaki aku kena paku. Tercalar dari luar seluar tapi

Sekianlah saja ulasan hari ini. Selamat malam dan jangan lupa berdoa sebelum tidur takut mimpi hantu!!!!

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)