Sunday, December 27, 2009

FACEBOOK GAMES

Happy Holiday alls!!! Sure ramai yang masih bercuti kan. So how is your christmas?? This year i do a lot of visiting. Well post about it in my next n3.

Today n3 will be talking about my favourite games in FB. Guess sure ramai yang main game kat FB kan. Aku dengan tak malunya declare that i've addicted to FB games. Antara games yang menjadi favourite aku:-



Sudah semestinya Mafia Wars!! Sekarang dah level 385 dengan 2941 mafia. Lately aku dah makin jarang menambah mafia, afterall hanya yang 500 teratas digunakan pun. Mostly kawan FB aku adalah kawan2 dari Mafia. Yang ni aku tak boleh kalah dengan Adat and Roy, my bros. So far aku masih jauh meninggalkan mereka berdua.



Ni pulak cafe world aku. Hari2 masak kan sini walaupun hakikatnya kat rumah dapur tak berasap langsung. Ni pun kena terus maju dan naik level dan tak boleh kalah dengan adik2 dan SIL2. So far, aku masih leading :)



Masa Xmas day aku bagi lah chef ni guna baju santa, secara drastik buzz rating (Indek kedatangan pelanggan) aku menurun dari max 105 ke 28!!! Since tu je amendment yang aku buat, cepat2 tukar baju ke baju yang ke 2 tu. Baru naik balik. Main cafe ni satu yang tak best nya, kadang2 kau deco lah cantik2 tapi rating masih menurun, tah pa sebab. Aku nah ambik masa berhari2 guess pa kehal rating aku menurun. Ingatkan server lagging. Ciss!! lagging ke menda, dia tak suka deco aku sebab tak smooth tuk pelayan dan pelanggan keluar masuk meja. Tak suka tempat yang too crowded.





Ni farm town aku. Dah besar dah sampai aku dah tatau nak buat or beli apa dah. Mostly perhiasan, pokok, binatang adalah gift dari kekawan hingga buat sangat crowded. Nak jual sayang gak, orang beri takkan lah nak jual teruskan. At least guna lah dalam satu jangka masa tertentu. Cam sekarang ni xmas, banyak deco dari snow, presents dan pokok pain yang di terima. Tu lah yang farm cantik semacam ada snow putih berselang dengan kehijauan. Paling mencabar aku buat kat FT ni ialah air terjun nya. Setengah hari aku buat! Masa tu baru belajar tektik2, tu yang slow. Tapi sekarang if suruh buat lagi, aku dah konfius, bukan lupa tapi tak ingat :)





Ni lak Farm Ville aku. Ni pun crowded. Banyak binatang dan pokok2 which was from gift too. Lately aku start jual sikit2 sebab dah takda space nak simpan dah. Ni pun since skrg xmas season so memang banyaklah deco xmas. Xmas tree tu mencapai 100/100 present which aku buka masa xmas, banyak rare item dapat tapi banyak gak yang kena jual sebab takda tempat nak simpan pun ataupun item yang berulang2.



Aha!!! kat FV pun aku ada pelihara 4 ekor kucing tau. Comel!!!!! Itam belang dan kelabu belang2, dikelilingi pink roses!





Yang ni pulak Countrylife. Mula2 tak ingin aku nak masuk sebab dah banyak sangat games main. Tak larat nak uruskan tapi since tetiap hari banyak pulak gift kekawan antar guna game ni. So aku cuba lah masuk, hmm... since loading tak selama yoville or restaurant city, aku start lah main. Lagipun grafiknya cantik2. Tengok tu, rabbit tengah senyum tengok camera. Comel kan??? So far level belum tinggi sebab main ala kadar je.

Sebenar ada lagi game2 yang aku main tapi sekarang dah jarang main dah. Tak larat lagipun if Restaurant City dan YoVille, slow sangat nak loading dan buat PC lagging. Pirate of Carribean pun ada main tapi dah jarang masuk. Begitu gak dengan Senority life. Kat Fishville ikan aku selalu mati, sangat jarang masuk. Tak koser sebab mula2 tengok, eh aquarium dia kecik lah. Tak best pelihara ikan ni. So tinggal camtu je.

Tu lah yang aku buat masa kat rumah, online main game sesaja. Berjam2 pun tak habis. Ni ngah main games sambil terima gift. Gift beratus2 tetiap hari. Banyak yang di ignore banyak gak yang di accept terutama gift dari Mafia, FT, FV and cafe.


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)