Friday, December 25, 2009

Semalam buat BBQ celebrate birthday mak. Actually birthday dia ialah esok tapi since esok malam adik nak pergi Dubai so kena ler celebrate awal. So semalam aku adalah sangat kelam kabut. Kerja di office banyak, persediaan tuk BBQ belum sedia apa2. The nite before sempat beli 2 ekor itik dan sayur je. Nak beli chicken wings tapi dah takda lagi.

Dari office aku instruct adik buat semua perkara. Luckyly by the time aku reached home 6.15pm semua dah settle. Bersungguh2 mereka berdua buat arahan. Thank you bro!!!



Ni yang terima arahan dan list2 perlu di buat dari sms.



Yang rambut belang merah tu driver dan juga tukang perlaksana. Banyak buat persediaan prepare sayur.



Ni birthday lady dan tukang masak sayur <-- tu dia expert.
Menu sayur ialah pumpkin dan labu air.





Para pemeriah suasana. Adik2, cousin dan auntie.
Seronok bila berkumpul ramai2.



Yang baju hijau tu, SIL tukang masak itik. Resepi khas mami dia.
Tiap kali mami datang sini mesti masak itik berempah yang sedap!!



Itik berempah yang sedap!!! Iskk, terliur ingat. Nak lagi! Nak lagi!!
Esok aku try masak. Ada seekor lagi dah beli.





This is birthday cake. Ani yang tukang beli sebab dia cuti. If aku yang pergi after office sure tak dapat sebab mostly cake2 kat bakery licin!!!! Christmas eve memang susah nak dapat unless book awal2. Aku lak lupa tentang tu lagipun minggu ni memang busy sesangat. Takda masa berambu ramba langsung!!





Birthday lady!!! Abis je nyanyi, cousin yang baju belang dah belasah tiup lilin. Hahahaaa!!!!!! Dia pulak yang terover excited.



Ketika memanggang beef ni kat belakang rumah, ramai penjahat (stray cat) memerhati. Yang lelain turut dipanggang ialah wings dan some masuk oven gak.

K lah, nak pergi visiting rumah2 saudara mara ni. Merry Christmas all and happy holiday!!!

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)