Wednesday, December 2, 2009

Hari yang amat sibuk dan meletihkan. Bermula dengan cuaca yang mendung then bila sampai je office dan nasib baik sempat parking dan masuk office, tiba2 ujan turun dengan lebatnya. Dah dua hari camni. Semalam lagi kronik. Aku turun kerja basah teruk terutama masa buka gate. Almaklumlah gate kan manual. Pastu ujan seharian. Nasib baik awal malamnya dia okay sebab semalam ada BBQ birthday apak yang ke 57. Sambut kecil2an je sambil BBQ. Ani and Matt pun datang.

Semalam gak aku busy body sendiri kat office. Kerja banyak memang dah jadi kelazimanlah ya tapi if penahan pintu pun asyik nak terlepas tu bukan satu kelaziman. Kerja memasangnya adalah amat mentorturekan. Tak boleh nak concentrate buat kerja yang sepatutnya dibuat. Buka pintu adalah bukan dalam my JD (Job Description).


Letih syik membuka pintu tu sesaja, aku lekat kertas camni. Pasti takkan terkunci.



Button pembuka yang dekat pintu tapi hanya boleh buka dari dalam. If dari luar kena guna code. Customer mana tau pa code kan terpaksa aku lah yang buka if pintu terkunci.



Ni hah yang boleh buat aku meroyan. Button buka pintu kat tepi meja aku je. If kebetulan pintu terkunci terpaksa lah aku dok membuka. If sampai tangan takpa gak, ni if nak buka terpaksa berengsot kerusi skit. Leceh!

Balik rumah semua bahan tuk BBQ dah mak mami dan SIL sediakan. Aku hanya relax je. Kebetulan badan memang terasa sesangatlah kurang selesa. Ada picha Birthday Apak tapi malas nak tempek kat sini sebab guna camera DX file besar dan jenuh nak upload.

Semalam masa mengemas bekas lepas BBQ tah dari mana nak ke mana dok ternangis2 sekor puppy depan rumah. Weh!!! aku paling nervous tengok sebab takut dia kena langgar ngan driver yang tak reti nak slow walaupun kat area perumahan. Halau2 dia taknak gak pergi dan pagi tadi......



Little puppy tidur atas slipar adik!! Selesa je dia kat situ sebab tak sejuk. Semalam menangis kesejukan. Tah mana mama dia tah.



Dan sebelah blackie lak ada dia ni tidur. Ooii!!! Rumah aku dah jadi rumah kebajikan haiwan ke??? Issk!! Issk!!! Hari ni je dah 3 kali adik antar puppy tu tempat lain tapi dia reti datang balik lak. Tadi aku dengan kejamnya bawa adik antar dia kat belakang kedai berdekatan. Harap ada lah tuan kedai tu jumpa. Aku tau tuan kedai tu suka binatang dan harapnya dia suka anjing gak. Kucing dia comel2!



Oh yes!!! Misi cari dress tuk dinner dah settle. Tadi masa lunch shopping baju dinner dengan Ani and i got this blue simple dress. Takda blink2 takda glitz dan glamours bak theme dinner tu pun tapi peduli ah, aku suka baju tu sesangat.

K lah gtg. Tersangat ngantuk dan keletihan. Tapi nak gak update blog sebab banyak idea nak disampaikan. Tadi lepas kerja antar Apak ke clinic sebab kaki dia kembang kena batu masa memesin rumput dan deman. Ni aku pulak dah tersangatlah flat kebetulan kawan bulanan ngah mai. Kerja kat office pun sesangat busy. Sampai tatau mana nak buat dulu.Aku bercelaru....

Nite2 all, jgn lupa berdoa sebelum tidur...........


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)