Sunday, January 24, 2010

Bangun pagi, fuh!! seluruh muscle badan sakit2. Aiyak! Ini lah akibatnya lama tak exercise. Sekali bersukan, berminggu baru hilang kesakitan muscle. Nasib baik esok aku cuti so boleh gak relax2 bangun lambat2. Makan2 tidur2 :) tentu seronok! ;)

Ok, terasa nak makan prosperity burger kat MD so tak kisah lah walau pasal terpaksa bersesak di Bintang Plaza dan buat pertama kali nya aku plan nak parking kat tingkat atas!! Yea! Yea! Yea! But definitely, tak dapat lah. By the time aku sampai, fuh sangat sesak, berbaris2 kereta nak masuk ke area tu. Dahle satu daripada jalan tu, tempat diorang parking dan yang paling teruknya, sebuah bas dari Brunei pun turut parking kat tepi jalan tu!!!! Mana tak sesak. Jalan yang sepatutnya tuk berjalan dijadikan tempat parking. Merimaskan!!! By this time sering wonder, where all those policemen????? Bukan jauh pun BP tu dari balai polis utama.

Nasib baik dapat parking kat area kedai bersebelahan tanpa perlu pusing2, masuk je area tu terus ada sebuah kereta keluar, bersiul2 dalam hati. Dalam hati je tau sebab aku sebenarnya tak reti nak bersiul dengan mulut pun :)

Well, mula2 pergi lah MD, 11.25am belum ramai orang lagi. Aku orang yang ke3 dalam que, kaunter buka hanya 2 saja instead of 3 yang ada. Tunggu2 seperti biasa lah kat MD ni memang service dia slow dan sambil lewa je. Mentang2 lah takda fight sebab ni lah satu2nya MD yang ada kat Miri ni. Mau tak mau sesapa yang mengidam nak makan MD tu terpaksa lah pergi ke sini meskipun terpaksa que lama2 yang mana kekadang que tu lebih lama dari makan pun.

By 11.38 baru sampai turn aku, ingatkan orang depan order banyak takda lah pulak. Hairan aku kenapa le lama sangat nak ambik order tu. Nak kata complicated nak prepare takda lah pulak, banyak yang dah ready pun. Emm.... buat pertama kali nya sejak prosperity burger diperkenalkan baru ni lah tahun 2010, prosperity burger beef ada di Miri!!! Again Prosperity burger beef ada di Miri!!! Aku sangat tak sangka, dengan teruja nya terus order double beef dan semua dalam size yang besar. Takpa lah terpaksa bayar lebih, burger dan fries gulung2 tu saja dalam RM18!!!

While waiting baru aku perasaan salah satu sebab kenapa diorang lambat. Pekerjanya takda sense of urgency! Sambil2 ambil order tu sempat pula bergurau senda. Tunggu fries dan air je adalah dalam 5 mins. Seorang pekerja tu, dia antar fries ke tray aku satu persatu sedangkan ada dua tangan. Dahlah tempat fries tu kat ujung sana dan tray aku kat ujung sini. Then after beberapa decision diorang buat, diorang suruh aku duduk tunggu burger yang mungkin takda lagi kot.

Tunggu punya tunggu, by 12.05 pun belum lagi burger aku sampai!!! Sungguh aneh tau, kat tempat yang sepatutnya semua dah ready made, terpaksa tunggu begini lama. Sedangkan burger tu memang tarikan utama sekarang ni. Aku pergi kaunter tanya kat yang in charge kat MD tu, tanya mana burger aku sambil tunjuk no meja. Tau pa jawab dia, kau tanya kat sapa kau order tadi dan terus buat de je dengan aku. If tak fikir kan orang yang tengah sesak berbaris kat situ nak je aku sumpah seranah dia. Takkanlah aku nak pergi potong que orang2 ramai yang nak menyelit pun tak dapat tu demi tuk tanya perempuan yang tempat aku order tadi kat hujung sana tu??? Sekurang2 nya tolong aku lah aku tanya kan. Ni tidak, since bukan dia yang ambik order aku, dia watde saja. Dah lah dia supervisor kat situ. Tak bertanggungjawab langsung!!!! It's pissed me off!!!!! Rasa nak membunuh tau!!!!!

Rasa nak boikot je MD tu tapi aku suka burger dia. Tu le so far takda yang complain tentang diorang kot sebab tu lah satu2nya MD kat Miri ni. Meskipun service teruk terpaksa gak pergi sana demi nak makan burger dia. Still i think should do something about it. Aku ni bukanlah jenis yang nak complain sesaja tapi if service yang really not reasonable dari dulu hingga sekarang, rasanya public should do something.

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)