Monday, January 25, 2010

Keseronokan cuti ketika hari bekerja adalah much2 excited dari cuti ketika cuti am. Sebabnya, boleh kacau kekawan yang tengah bekerja tu, sms2 mengoda diorang cakap memacam tentang keseronokan tengah bercuti, which most of the time memang kena sumpah sebab biasalah diorang pasti dengki :)

Bangun tidur 8.30am tu pun sebab kawan sms (hah, diorang pun dengki aku bangun lewat tau) pastu duduk ngadap PC mcm biasa main games. Dalam 10am mandi and tanpa plan, tetiba terniat nak cuci baju yang disimpan seminggu tu. Sebenar esok cadang nak basuh kat rumah mak di kampung tapi terfikir lak, kecoh lah nak bawa. Buat memenuhkan blackie je.

Sebenarnya plan hari ni nak pergi bayar semua hutang2, bil2. Awal2 lagi Ani dah call ajak breakfast, aku kata takyah, baik lunch sekali. Pas je aku jemur baju semua, dia call lagi tanya awat lah aku lambat sangat. Issk tak sabar2 minah tu. Dalam 11.30am aku speeding pergi town, by 11.44am dah sampai. Hah!! Siap ko!! Nasib belum orang balik dari sekolah, if dah, huh jem lah jalan. Dalam perjalanan dari rumah ke town ada 3 sekolah terpaksa dilalui. If masa diorang balik tu memang menyampah tul. Dahlah kat main road, ada 4 lane, if dapat 4 4 lane tu jugak mak bapak diorang nak parking!!! Abis tu nak lalu camna??? Kena menyelit2!!! Memang teruk lah orang2 ni tak consider langsung. Bukannya parking singgah tau, parking menunggu!!! Mana tak benci!!! Kadang2 accident sebab yalah dah takda jalan nak lalu terutamanya time orang balik kerja. Sapa tak geram, memasing nak cepat nak lalu diorang duk menunggu je tetengah jalan.

Setelah sekian lama setia dengan Celcom, esok 11am aku dengan sahnya mengeluarkan diri dari menggunakan celcom (cuma broadband masih lagi). Aku guna Maxis! Tadi masa pergi kedai kawan, maxis ada offer yang sangat susah nak dilepaskan.



Dengan hanya bayar RM25 registration RM30 reload. Setiap panggilan hanya 0.15sen seminit ke mana2 telco di Malaysia, airtime dia pula sah sehingga 4 tahun!!! Maknanya if korang jenis yang jimat, RM30 tu boleh guna 4 tahun!!! Hah!!! Berbaloi kan!! 4 tahun nanti fikirkan yang lain lah pula kan. Number takda masalah, boleh guna no lama. Oklah tu kan, tak cam celcom yang aku guna sekarang RM30, airtime tuk sebulan je, pastu kena recharge lain. Sebenar memacam dah plan digi atau maxis yang kawan tu dah introduce semua aku tolak, yang ni tanpa fikir panjang aku go head je. Salah satu sebabnya lately aku fed up dengan celcom. Memacam sms promo or yang bebukan diorang hantar. Menyemakkan inbox je.

K lah dah mengantuk lak rasa mata. 5.15pm tidur boleh?? sekejap je ah, boleh lah kan.

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)