Tuesday, February 23, 2010

Sekarang season membeli tshirt. Two days ago, aku beli another RM10 tshirt yang comel. Love the material. Jenis yang sedap dipakai dan menyerap peluh.







Kat kedai RM10 tu memang memacam jenis ada asalkan rajin menyelongkar dan memilih pasti akan dapat yang tak disangka2.



Ni pula aku nak membebel tentang pengguna jalan raya or driver. Semalam aku parking, sebelah aku ada lah kereta yang parking kat tengah2 antara dua parking lot! Ingatkan sekejap tapi sepanjang hari!!! Tau la tempat tu memang ramai orang nak parking dah dia parking camni, rugi satu lot. Sangat2 mementingkan diri sendiri!!!

Orang jenis camni, suruh belajar kereta 1048 jam pun takkan elok punya, kerana kurang sikap bertimbangrasa kepada pengguna lain. Fikirkan dia saja. Semalam gak masa turun kerja, bila dekat satu junction tu tetiba terus keluar sebuah kereta government, korang faham2 lah yang ada driver tu. Aku tekan brek sepenuh jiwa dan hon sekali. Kesal!!! Kang aku langgar belakang dia naya je. Dia mana kira kan bukan kereta dia, hak kerajaan. If accident pun paling2 kena marah or potong gaji yang pasti tak sakit hati tengok kereta hasil titik peluh sendiri dah cacat calar malar. Dan yang paling membangang kan aku, belakang aku takda kereta satu pun!!!! Tu pun tak sabar nak tunggu??? Dasar pemandu bongok!!!

Sekarang ni dalam perjalanan kerja, memang banyak sangat pemandu yang tak berdisplin even orang yang bawa motosikal. Masih label L dah bawa moto kat lane orang laju. Dahtu kekadang bersaingan sesama sendiri. Mana tak bengang, nak potong tak dapat, nak ikut slow pula bagi lane laju. Rasa nak je tembak tayar biar diorang terbang!!!



Tadi aku tengok bekas air yang baru aku beli 2 hari lepas kat Boulevard Hypermart. Aku beli RM2.80 tapi kat boulevard tu RM8.40. Pergg!!!! Mahal siut!!!! Sekarang aku dah jarang sangat beli benda2 camni kat boulevard or servay. Beli kat kedai2 sekeliling office pun banyak pilihan. Lagipun semua kedai baru, building baru sebab building lama dah diroboh, habis lease, so if kedai baru deco pun baru kan. Mostly kedai cantik2 dan teratur, senang cari barang. Tak macam dulu, berdebu2, jangankan nak beli, tengok or masuk kedai je dah tak ingin. Sekarang semua dah beruabah dan cantik2 susun deco mereka. Senang beli dan banyak pilihan.

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)