Sunday, February 28, 2010

Setelah sekian lama berhajat nak straighten rambut akhirnya last friday aku duduk saloon setengah hari! Bermula 12noon sampai 6.00pm, well orang kata demi tuk cantik mesti sacrifice time. Tu lah aku, all this while selalu tertangguh sebab malas nak duduk saloon lama2 tapi rambut dah cannot be help anymore. Dah terlalu messy. Rambut keriting kecik2 cam aku ni memang susah nak jaga. Bila keluar je rambut baru terus cam berbunga2 . Ikat tak dapat, dibiar pula akan kelihatan sangat2 messy. Dah lah kat office tu kipas berada kat belakang aku, tiap kali dia tiup, tiap kali tu gak lah rambut aku mengerbang macam hantu dalam hutan.

Sampai sekarang tatau lagi nasib aircond baru our department. Aku dah sangat2 bosan mengadu kat boss yang incharge kat branch sampai ada ketika cam nak je aku call orang yang in charge kat HQ tu tanya apa kabar permintaan aircond baru kami. Ni yang ada power tuk bertanya buat de je, tunggu dan tunggu dan tunggu. Semuanya nak mengipas boss, kekunun nak jadi orang bagus, takda complain, takda permintaan, hanya kerja dan kerja dan kerja meskipun hakikatnya bekerja kat keadaan yang lebih truk dari kedai runcit!! Mengadu sana sini tapi bukan pada orang yang berkenaan. Apa ke peadah nya???



Dalam process pembuangan curly. Lama giler tunggu sebab cousin yang buat tu nak pastikan rambut akan betul2 straigthen.



Tarraaa......... dah lurus mulus!!! Rambut lama tu memang lurus, yang bermasalah kriting ikal seikal2nya ialah rambut2 yang baru tumbuh kat kulit kepala tu.

Lepas pergi luruskan rambut terus pergi ke pasar malam. Plan mula nak pergi Emart, tapi since dah lambat, malas lak pergi dan dalam perjalanan pulang, singgah kat pasar malam beli makanan favourite mak, hati bunyah (paru2 lembu deep fried).

Semalam petang balik kampung dan tengahari tadi baru balik. Sangat kepanasan. Nak mandi di kampung, jimat air lak. So bila sampai rumah baru mandi puas2. Lepas mandi berjalan2 ke Boulevard. Cari tempat yang sejuk. Lepak makan KFC dan cheese cake yang agak sedap. Mula2 beli dua, then abis on the spot. Pergi lagi beli another 4 slice, tu pun the last 4. If ada lagi tah berapa nak diangkut.



zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)