Friday, April 2, 2010

Semalam beli tshirt lagi. Satu tuk mak, dua tuk sendiri dan yang satu lagi, sis hadiahkan. Comel-comel tshirt. Aku suka jenis kain dia, lembut dan menyerap peluh. Aku cakap kat sis, hanya kat kedai RM10 ni je lah yang kita mampu beli banyak. Hanya tshirt yang hitam putih tu je berharga RM15. Tak kisah lah berapa harga asalkan selesa dan mampu milik :)



Dan malam nya pula ajak Ani dan Matt makan. Matt ajak pergi Pizza Hut tapi aku ajak pergi Siamess Secret, ok lah setuju tapi last minute aku ikut plan Matt. Lama dah tak merasa pizza hut. Tapi dah sampai kat sana, Ani call bagitau aircond kat situ rosak. Alahai, cari tempat lain je lah dan akhirnya Secret Receipe jadi pilihan.

Makan black pepper chicken chop and rice. Errkk, tak sedap, rasa lada hitam dia tak sedap! Dahlah small portion. Nasib aku ada order lasagne. Yang ni not bad, aku suka.



Pagi tadi pula about 11am aku pergi kampung jemput mak dan adik. Sambil tu angkut a fews towels dan bedsheet tuk dicuci (Mak ada washing machine, aku takda). Dan semua kering dijemur balik sini cepat-cepat sebab hari macam nak hujan, lagipun malam ni sepatutnya aku ada dinner dengan kaum ibu-ibu tapi tak jadi sebab ada para ibu yang tak dapat menghadirkan diri.

Ok gak sebab kebetulan tadi balik dari kampung kepala sakit berdenyut-denyut. Nak tidur tapi bila dah dibaringkan, tak mau pula. Dahtu mata pun terasa pedih semacam. Mungkin dek kerna cuaca yang panas ni.

Dan balik kampung, cucu-cucu mak dan apak.................



Ni keluarga baru, mak bawa dari sekolah semalam.Resemble of Cegaloo Pitt. Dan rasanya perumapaan bergaduh seperti anjing dan kucing dah tak boleh pakai lagi. Tengok tu Adu makan bersama dengan orange family. Ni if suatu hari nanti anjing gemuk mak ni tak menyalak tapi mengiau, tak hairan aku. Dia asyik makan makanan kucing je.



Aksi-aksi Sudin dan bawang putih, asyik nak marah kucing yang baru tu. Pantang jumpa pasti muka menyampah.Ni bawang putih baru je menampar si kucing baru tu.



Hero Gemuk!!!! Puppy yang sangat comel dan gemuk. Asyik nak bermain saja. Bila berjalan bontot goyang-goyang, bulu macam carpet.Comel sangat!!!

Ni tadi tengok wayang cerita Clash of the Titans. Great movie! Bagi yang pernah tengok dan suka cerita Percy Jackson and the Lightning Thief, pasti suka tengok cerita ni juga. Mengenai perjuangan anak-anak gabungan dewa dan manusian dalam misi menyelamatkan dunia. Percy anak dewa air dan Phesus ni anak Dewa kilat. Sangat berbaloi tuk ditontoni.

K lah dah mengantuk sangat ni. Good nite all.


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)