Sunday, May 2, 2010

Bangun sharp 9am! Good timing yea. Walaupun curtain tak buka tapi dapat rasa macam hari tak begitu panas. Panic attack sekejap. Sebab aku ada banyak baju-baju yang perlu di jemur! Harapnya hari ni sepanas semalam lah ya. So far till now, 11.31am, masih agak kurang panasnya. Eemmm tunggu je lah.....

Lastnite, since lama tak berjalan-jalan malam, msg Ani ajak jadi bohsia. She on and Tut (SIL) pun on cuma kena pergi airport sekejap ambik barang yang adik Ani hantar. Dan malangnya flight yang suppose to be sampai before 8 delay sampai almost 9. So lepak kat airport lah gamaknya, minum air ribena RM6 segelas!! 2 gelas dah boleh beli sebotol pastu minum sampai mabuk!!! Tapi faham gak lah dah tempat tu airport, sebagai customer terpaksa juga tolong those premises bayar sewa, tu lah semua barang mahal-mahal yang kekadang 100% mahal dari harga di pasaran.

Dan yang peliknya bila kat airport semua berlagak kaya, tak kisah dengan harga mahal tu semua. Sanggup beli even twesties RM3.90 sedangkan kat pasar boleh dapat RM1.70 je. Dan yang worst lagi bila kat airport memacam benda nak makan especially if sendirian. Mungkin bila terasa diri mampu naik bilun (flight), takkanlah tak mampu beli all those foods kan. Berapa lah sangat harga nya jika dibandingkan dengan harga tiket flight kan. Atau bila berada di suasana airport, tengok orang asing, orang ramai smart-smart (dah nak naik bilun takkanlah nak selekeh kan) aircond yang sejuk, ada bunyi ting tong ting tong pengumuman, automatically hormon ego tinggi kat diri tu meningkat ke paras maksima. By this time rasanya if di offer beli bilun pun mungkin ya ya aja. hahahaha!!!

Ok, back to last nite story. Sayang juga another SIL tak dapat join sebab busy kerja. After pusing-pusing cari mana nak makan, last-last pergi Sea Horse makan chicken chop je lah. Perut pun takda lah lapar sangat. Kat sana jumpa another friend terus ajak dia joined sama. Kebetulan sesangat tau, aku memang nak msg ajak dia, tapi aku cam teringat husband dia ada cakap kat aku weekend diorang ada dinner anniversary uncle dia. Tu lah aku tak msg dia, rupa-rupanya the dinner is last week. So she joined us lah pergi tengok Iron Man.

Pergghh!!! Tengok ironman, show 11.15pm, aku mengantuk lah. Takda tengok cerita tu sangat pun. Mata nak tertutup je lelebih lagi keadaan yang panas humid. Tah aircond not functioning ataupun sebab orang yang ramai, tak pasti tapi yang sure aku kepanasan. Even bukan main lagi cerita tu pang! pang! pang!! action movie tapi masih gak tak mampu mengalahkan kengantukan aku. Selalu camtu, mungkin 2/20 je lah aku tak mengantuk if tengok show 11.15pm. Yang selebihnya ngantuk, tak kira camna action atau lucu nya cerita tu, aku tetap mengantuk!!! So far yang buat aku takda rasa nak mengantuk langsung ialah AVATAR. Pergghh!!!! bila dah abis pun, aku cam, eh cepatnya abis??? Tengok jam dah almost 2am.


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)