Thursday, July 1, 2010



Adeehh dah 1 July bermakna dah berakhirlah first half of 2010. So what have you done? Achieved? Apakah azam tahun baru dulu telah tercapai atau dalam progress untuk dilaksanakan? Apakah yang telah kita lakukan setengah tahun yang lalu berbaloi tuk dijadikan kenangan yang tak mungkin akan berulang lagi?


Emm... tepuk dada tanya selera. Memasing ada pandangan, pendapat sendiri kan. Bagi aku berbaloi lah apa yang telah aku lakukan setengah tahun yang lalu tuk dijadikan kenangan dan pengalaman dalam kehidupan. Memang banyak juga peristiwa pahit manis berlaku tapi biarlah iyanya menjadi kenangan yang terindah. Yang baik jadikan teladan, yang buruk jadikan sempadan. Moga-moga kita takkan mengulangi kesalahan yang sama kan.

Tadi aku mulai hari pertama di 2nd half of the year macam biasa juga cuma hari ni aku jalani pekerjaan yang interesting sikit. Lunch kat tempat baru (1st pergi), makan mongalia chicken, sedap!!! Tak tau lah if pergi kali ke 2 adakah sesedap ini. Lepas tu pergi site inspection 2 tempat. Jalan jammed sebab pergi masa orang balik sekolah, nasib Ani yang drive, if aku sure menyumpah. Keluar lunch dari 11.45-2.15pm!!! Kan itu namanya mengular. Tapi takpa gak sesekali sekala :) Lagipun gambar site tu kena hantar hari ni juga.



And satu lagi kes teruk, buat aku bengang sendiri. Kawan datang office, which selalu gak datang, mungkin dalam sminggu tu sekali dua dia tetap datang. Dia kata aku makin gemuk!!!!! Makin bulat muka!!!! AAAaarrgghh!!!! !@$#%*&^% If dia jarang datang dan cakap camtu okay gak tapi ni selalu tengok pun dia tetap kata camtu. Bermakna terserlah betul lah kegemukan aku itu melanda.

Mana taknya asyik projek makan je. Ni dah makan nasi tapi perut masih tak kenyang-kenyang (agaknya ada jenglot dalam tu), minum segelas susu tapi masih tak rasa apa-apa. Perut bukannya tak kenyang tapi nafsu tu mengalahkan perut. Dah duduk pun perut rasa berlipat dan sangat tak selesa takkanlah tu bukan kenyang namanya.

Mood pun kurang elok, semua yang dilakukan badan terasa amat berlawanan dengan apa yang difikiran. Tambah cuaca yang panas dan humid, buat badan melekit-lekit kepanasan walaupun dah 2 kali mandi malam ni. Duduk semua position serba tak selesa.. Aiyaaa!!! baik aku tidur sebelum aku makan lagi. Tata..........

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)