Saturday, August 28, 2010

minggu ni Dimas berhari minggu di Miri
yea yea yea yea
dah 2 minggu tak jumpa dia
hmm... dah bukan anak kucing lagi lah dimas ni
dah besar tapi maintain naughty
asyik nak bermain saja
dahlah gigitan dan cakaran dia takda control
gatal-gatal pedih-pedih kat tangan kerana dia
dah tu asyik nak makan je mereka berdua mak
ni dua-dua dah tidur "_"



Tengok, Dimas dah besar kan
dah tak begitu comel lagi
meskipun masih manja dan masih nak 'mepet'

minggu ni adalah minggu tuk makan-makan
meskipun puasa, berat tak juga turun-turun
kawan cakap aku takda kurus langsung
kecuali siku je mengecil
errrkk............... :o



Dua hari dinner dengan nasi lelapan
sekali kat muara cafe
sambal dia sedap dan kaw
sekali kat chillipepper
sambal tak kaw tapi
ikan keli dan bawalnya
murah compare tu muara

yang makan seafood tu adalah rabu
treat by Ani
kenyang sekenyangnya
makan sotong, ikan stim, ikan bakar
nasi goreng special, chicken chop
ayam goreng, sayur.
price, very reasonable

yang stimboat tu pula adalah last nite
seperti biasa ah, memang hentam daging je
my favourite kat sini
mini lamb chop (hiris kecil-kecil)
dan black pepper beef
dan udang dan ayam dan bla bla bla
semua aku suka lah!!!!
i can't resist daging dan ayam!!!
sayurnya??
aha!! adalah aku makan beberapa helai
just tuk mencukupkan korum "_"

malam ni ada dinner lagi
kali ni bersama bestfriend-bestfriend
upacara sering dibuat tiap bulan
the spot is seafood lagi
kali ni aku nak makan ketam!!
ketam!!! ketam!!! ketam!!!
lalalalalalaaaaa........

aha!!! ni cerita tentang blackie membodek aku
semalam kan nak tukar tayar blackie
so pergi lah kedai tayar
tukar tayar sepasang je
sebab sepasang lagi aku dah tukar awal tahun
tak larat ah if kena tukar dua pasang sekali
bankrup tahap cipan!!!
tukar tayar dan tukar guna nitrogen
baru je aritu aku bangga
sebab dah pandai pam tayar
ni dah guna nitrogen lah
tapi takpa ah, ni lebih convenience
tak perlu selalu pam
ikutkan service tag dia
next pam ialah january tahun depan
lama kan...



Tu process penukaran tayar blackie
mula-mula tayar belakang pergi tayar depan
tayar belakang aku pasang baru
sebab from the experience,
tayar belakang tu lebih cepat botak.
past tayar dipasang, kena buat allignment
pasang benda kat kaki tu
pastu ditembak dengan 'hawk eye'
mesin tuk allignment tayar

selain dari tukar tayar aku tukar spring gak
which buat aku melopong masa membayarnya
RM930!!!!! what??!!! apahal mahal sangat ni ek
tayar aku tau RM320, Spring RM530???
ehh tadi kan mechanic tu cakap 53 je
adik siap kata semua dalam rm400+ je ek
dia kata ya ya
tapi bila bayar........... what!!!!!
aku blurr lagipun aku mana tahu pasal
spring tu semua berapa harga
adik sebenarnya terkejut gak bila dia kata
spring 53.
ingatkan RM53 takda lak dia kata ratus pung
tapi since dah pasang bayar je lah
takda lah aku terkilan sangat cuma tak cukup
bawa duit je, terpaksa Cr card dikorbankan
lagipun blackie dah 3 tahun
memang harus tukar spring pun
all this while, orang yang naik blackie
mostly besar-besar, berat-berat belaka
apa tak spring dia kojol..
and gladly beli spring yang elok qualitynya

since dah plan nak tukar sound system blackie
go head aja dengan plan nak hias dalamnya juga
pasang lampu liplap kat depan dan belakang bumper
pasang speaker kat belakang
and now blackie ada 6 speaker 2 mixer!!!!
player lak aku guna player hyppo
lebih canggih bunyinya
kebetulan lampu dalam adik dah tukar
jadi lampu liplap yang detect bunyi
so on je cd lagu dup dap dup dap
terasa cam dalam night club!!!!!!

all an all cost blackie semalam dalam RM1,600!
fuhh!!! berpeluh ketiak tengok duit terbang begitu saja
tapi bila fikir in a long run takpa lah
lagipun tiap-tiap hari blackie berkhidmat tuk aku
it's worth to maintain him sekali sekala
oct nanti birthday dia gak a few hundreds terbang lagi
that was the price for having car...

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)