Monday, September 20, 2010



Do you guys ever..........

bangun pagi awal
sebab nak cuci baju
tak banyak pun
hanya 1 spin
opsss 2 spin sebab taknak campur
jeans dengan baju yang lelain

set 5 minutes each
if kau tunggu masa
5 minutes tu lama tau
ni rasa cam baru je masukkan baju tu
tau-tau dah berhenti spin, 've reached 5 minutes
aikk.. cepat kebenar juga binatang ni
jangankan mandi
gosok gigi pun belum sempat

dahtu pasang contact lens
kekunun nak berhias sakan lah hari ni
huh!! tu pun ambik nak dekat 5 minutes
mata kanan ni tak berkenan sangat dengan lens
asyik merejek je
cek-cek takda menda pun kat len tu
tapi bila dah pasang
cam sebesar penumbuk benda melekat kat len tu
kena adjust, basuh beberapa kali baru ok
benci!!! benci!!! benci!!!!

dahlah walaupun kipas full swing
tetap berpeluh cam baru lepas tanam pokok pisang
berlekat-lekat rasa badan kepanasan
dah lah gatal kat lemak perut lah
kat belakang yang sukar digapai lah
kat dagu yang melebar lah
memang azab betul

dah tu nak taruh bedak asas
pecah berderai pula bedak-bedak tu
alahaii tau lah bedak tu tinggal sikit lagi
janganlah pecah waktu ni oiiii
aku nak berhias sakan pagi Isnin ni
nak berhias menghilangkan mood malas

sapu bedak kat muka
cam sapu bedak kat kulit badak!
melekit-lekit!!!
nak taruh eyeshadow 'farmasi'
yang baru beli hari tu
colour cantik tapi hampeh!!!
colour hancur berdebu
tak lekat kat kelopok mata
nasib beli masa offer
if tidak, berguni-guni aku menyumpah
dengar cerita permaisuri kita pun guna bedak ni
tu lah nak test try cuba
lepas ni... no more!! no more love!!!
kau iklan cakap muka boleh cam marilyn monroe
lepas guna pun aku takkan terpengaruh

dalam sibuk berhias tu sempat bersin bertubi-tubi
bukan jenis yang 2 3 kali je tau
jenis yang sampai hampir nak terkencing tu
(atau memang ada terkuncil kot)
lama dan bertaliarus
benci!!! benci!!! buat makin berpeluh
sebab goncangan badan time bersin tu

iron baju lak (benci dengan sendiri)
sebab aku memang benci nak iron baju
dah tu gatal nak guna baju cotton semua
(kekunun perasaan nak jadi perempuan ayu terakhir)
berkipas kat tepi
benci tau iron kipas tepi kain tu
asyik salah allignment je



pasang panty hose
buka satu koyak, buang tepi
buka satu lagi koyak juga
hah!! apasal banyak koyak ni
rasa cam baru sekali guna pun
nasib yang ketiga ok
if tidak, aku bakar satu persatu stokin tu

jemur baju agak smooth
takda yang menganggu
takda nyamuk yang sempat curi makan
cuma tu lah ah
menyampah dengan burung-burung
yang makan betik kat belakang tu
dah makan tu makan saja lah
takyah lah nak berak semua kat situ
dah bagus aku sedekah buah betik
takda lak aku sediakan toilet
nanti aku geram-geram
aku tebang pokok betik tu
biar dia takda makanan free lagi

ni masalah games pula
games kat FB ni makin susah nak buka
ni aku on pc dari kul 12 malam tadi
loading cafeworld sampai pagi ni pun
masih loading
tah apa kejadah,
internet aku truk or memang games ni
makin susah nak buka sebab banyak sangat
tambahan yang diorang buat kat game tu
expand ni expand tu
last-last nak buka pun teruk
sampai sekarang ni takda satu pun games
yang berjaya buka

ahh... nak turun kerja awal
nak breakfast banyak-banyak
lepas geram!!!
(padahal memang gelojoh pun)
hah satu lagi masalah bongok
yang sering melanda

bila nak turun je kerja
terus nak terberak!
yang bencinya bila dah kunci gate
masa fikir nak berak ke tak ni ek??
if tak berak jauh lagi perjalanan 10km ke pasar nun
if berak, susah ah kena buka gate buka grill buka pintu
buka pintu toilet buka kain buka stokin buka seluar
ooiiii!!! banyak kena buka aahh
walaupun berak hanya seketul kecil!!!!
nyampah bila kes ni melanda...

oppss n3 geram kan
tu lah akibat hari monday
hormon badan tak bersatu dengan stabil
semua kucar kacir salah arah
harapnya perjalanan hari ni berjalan dengan lancar
taknak juga if kerja tak tentu arah
walau mood tak elok, kerja tetap kerja
kena buat dengan committed..
waseehh..... "_" (masuk bakul angkat sendiri)
korang pun kena camtu tau
SIL misi, Tut, kerja rajin-rajin
birthday nanti belanja aku
SIL wyg, Gdut, kerja jangan ngulorr
weekend boleh lah bupet diner kat dynasty *wink* wink*
Makcik bedah, masih cuti ek?
buat kerja rumah rajin-rajin
jangan dok beraya sokmo :p
nanti nak balik kerja dah

buat lelain yang baca blog aku ni
(harapnya ada lah ek)
maaf ya aku taktau sapa nama
selamat bekerja, selamat bercuti
selamat untuk segala-galanya
ceriakan hari anda dengan senyuman
(ek aku dah start senyum ni,
kat office confirm cam burung berkicau)
got to cheer up myself
agar monday tak membosankan
tata titi titu......

zzzyy

2 comments:

  1. lain kali ngena pampers so xbuh buka mayuh2..kahkahkah

    ReplyDelete
  2. puu neh pandai kau misi yaa...
    ok! ko jadut! arahan di terima...
    tapi.. spon lah pampernya :p

    ReplyDelete

tq, peace :)