Tuesday, September 21, 2010

hari ni tak banyak cerita nak dibebelkan
sebab perut masih terasa kenyang
semalam makan sangat banyak
even breakfast dengan semug coffee
secup teh tapi lunch nya...
makan bersuka ria banyak dengan SIL2 dan kwn2
even ketika dinner masih terasa kenyang
but since dinner dengan SIL2 dan kwn2 lagi
haruslah maintain makan banyak kan

mula-mula plan taknak makan
minum teh O je and soup
tapi then ada ke orang kat restaurant tu
tersalah bagi, dia bawa extra nasi lelapan
soo.. dari membazir, aku ngap aja lah
lagipun SIL cakap, apa guna pergi sini if tak makan
eemm... betul tu Tut
harus makan kan so aku makan lah "_"

kerja kat office dah back to normal
even masih tak busy
tapi kerja dah bertambah banyak
at least tak boleh aku mengular sangat
which was good sebab aku if takda kerja
ada kala nya mati akal gak
takkanlah nak mengular manjang kan
lain lah if aku boleh sesuka je keluar ni
ni tidak, mengular pun kat office je
bukan besar mana pun
office hanya 3 tingkat
pergi tingkat tu asyik-asyik muka yang sama je
pergi tingkat ni pun sama gak
yang teruknya bila
pergi tingkat yang ada jenis yang
sangat suka mengumpat
rasa diri mereka tu bekerja lah
tengok kita semacam je
macam lah dia yang gaji aku
cucuk biji mata baru tau

diorang ingat diorang perfect
kerja overtime tetiap hari
ala... tak hairan pun
kualiti kerja sama gak
dengan yang tak buat OT
buat membazir karan office je!

ada jenis tu yang suka complain sesaja
semua orang buat pasti ada yang tak kena
cam lah diorang tak pernah buat salah
dan yang paling sakit hatinya
bila dia dapat tangkap kita terlupa buat itu ini
tengok je kita cam nak membunuh!
mulut muncung-muncung!
muka cam burung hantu!

adalah beberapa kali tu
dia cam heroin terakhir tamil lah
kata aku takda buat itu ini
aku blur juga sebab benda yang dia cakap tu
takda depan mata, file MIA
suruh anak buat dia cari
tengok-tengok benda tu ada pun
mata dia saja yang buta
issskk!!! time tu rasa nak cucuk-cucuk mata dia
biar dia jadi kassim selamat
dah tu sengih-sengih je termalu sendiri
hoiii!!! im not perfect but im not always wrong!!!
jarang document tu aku lupa suruh customer sign
if terlupa pun, belum sampai dept diorang aku dah tau
dan suruh customer sign..

tapi tu memang lumrah lah kan
bekerja dengan ramai orang
lain orang lain ragam
cuma pepandai lah main sepak teranjang
sepak telanjangkan diorang
tak boleh lah nak biarkan diorang buli sesuka je
kata office aku jenis yang cakap terus terang
aku tak peduli orang tu harimau betina ke
hitler ke
if aku betul, i'll fight for my opinion
tak boleh lah if sebab diorang boss
dia orang berhak marah kita sesuka je
kita harus tau hak-hak kita sebagai pekerja

oklah semua... selamat bekerja and have a nice day

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)