Wednesday, November 3, 2010

1 november 2010
hari yang amat membahagiakan
dan bertuah bagi kami sekeluarga
terutamanya aku

on that particular day at 4.57am
shirven Avanov was born
baby girl, 2.44 kg
such a lovely pink baby
kali pertama lihat aku dah jatuh cinta

by 5pm the same day
dia discharge dari hospital
terus aku bawa balik rumah
sangat membahagiakan
rasanya jika kena no ekor berjuta-juta
pun takkan dapat mengalahkan
perasaan gembira, bahagia ini



today my lil Ava dah 3 hari
tadi hantar dia pergi clinic cek kuning
syukur, dia tak mengalaminya
terima kasih kepada mami Ani
yang memberikan petua
tuk mandikan dia dengan air
dicampur beberapa titis nila
menurut orang tua
warna kuning akan malu dengan warna biru

malam pertama bersama Ava
selepas 12.30am, tak tidur langsung!
Ava asyik nangis minta pegang dan peluk
aku yang memang dah tak tidur
since tengah malam 31 oct
maintain berjaga hingga next day

sampai je mak tengaharinya terus
pass Ava kat mak
dah mengantuk sangat lak aku
ingatkan nak tidur terus
tapi kuat semangat gak nak cuci laundries
banyak kain baju Ava yang kotor
takut tak cukup lampin lak
kebetulan Ava asyik berak
lampin yang ada hanya 1 set
mana nak cukup kan

by 4pm baru sempat tidur
tu pun sekejap je
sebab adik2 n SIL2 bertandang
begitu juga Ani, matt dan danish

malam kedua,
Ava buat hal lagi
masih takmau tidur
tapi at least malam ni ok skit
sebab aku dan mak bergilir-gilir jaga
nasib lah aku minta cuti 3 hari

hari ni, Ava such a good girl
tidur je dalam bakul dia
bakul baru dibeli semalam
boleh goyang2 turun naik turun naik
harapnya semalam ni dia terus good girl
lagipun masih ada mak
esok pagi mak balik awal sebab nak kerja
aku pun start kerja
Ava akan dijaga mami dan dadi gendut dia

oklah, dan ngantuk sangat
nanti once in a while aku update lah tentang Ava
good nite alls...

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)