Monday, November 1, 2010

lovely sunday
bangun seawal 8.30am
eh awal lah tu
dah namanya weekend
so kira awal lah kan
mind memang dah set
nak cuci baki kain baju
kebetulan cuaca kat luar terang
akan panas

by 10am semua jemuran selesai
lucunya, masa jemur baju kat luar
winda, kucing yang sebaya dimas
berlenggang kangkung dari sebelah rumah
sempat tegur aku dengan kiaw an nya
aku hisshh hisssh dia
tak suruh masuk

tah bila dia masuk
masa aku tutup pintu dapur
tengok dia mengelupur nervous
taktau nak lari kemana
aku biarkan saja
sapa suruh masuk
dia berkejar masuk bilik aku
naik mosquito netting
sambil riuh mengiau
aku cakap tu lah kan tadi dah habaq
jangan masuk tapi gatai gak masuk
hah rasakan, ingat ada pintu keluar...

pastu masuk bilik yang satu lagi
nervous bagai nak gila
naik netting jendela jerit-jerit
aku biar dia nervous sekejap
lepas tu baru buka pintu suruh dia keluar
hah, tu lah pengajaran bagi yang degil
sering nak curi-curi masuk rumah
ingat meja makan penuh dengan ikan ke
dah kena perangkap camni baru tau cemas
padan muka...

petang about 3pm turun town
ajak adik2, sil2 lepak makan kat after 3
datang je terus makan makanan yang
adik dan sil dah order
in another word, hijack makanan mereka
pastu baru order
after awhile makan
aku rasa cam tepi mulut aku pedih2
ehh jerawat ke kat mulut ni
tak sporting langsung!!!
kat tepi sudut mulut lagi tu



mungkin salah satu dari makanan ini
yang mengoyakkan tepi mulut aku....????

tadi cam takda pun sakit
kenapa tetiba ni
suruh sil check
dia kata cam luka
hah!!!!!!
aku luka sebab makan ke??
eehhh dasar pengelojoh kan
makan takda baca bismillah
ni benar-benar makan
sampai mulut koyak!!!!!!!
fuyioooo :O

lepas hantar Sil dan ambik another bro
balik dari kerja
terus lepak kat bintang plaza
ronda-ronda sementara tunggu 7pm
nak tengok wayang cerita
lagend of the guardian dan Hisss
which ceritanya ok ok lah
cerita guardian tu biasalah
cerita kartun sure men enjoy kan

yang cerita nustan, hisss tu lak
cerita tentang dewi ular yang
mencari dewa ular yang ditangkap
cerita agak melompat-lompat
banyak adegan kena potong kot
kuar scene yang mengujakan
hanya a few second
sangat mengecewakan
afterall agak menghiburkan
cerita lagenda biasalah
banyak magic dan dongeng :)

k nak tidur
esok kena kerja
uwwwaaaa!!!!!!!!
i hate monday!!!!!!!!!!!

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)