Sunday, March 20, 2011

Lil Angel is sick

Selamat hari minggu..
seronok kan if hari-hari camni
cuti sesaja
boleh relax2 lepak2
baring2 tidur2
tapi if hari2 camtu
sapa nak bayar gaji
if takda gaji
camna nak enjoy camtu hah???

my little angel demam
mula2 panas kepala, tampal coolfever
pastu makin panas sampai ada ketika
muka merah2 kepanasan
so last friday bawa pergi clinic
pergi jumpa doc kanak2 or pakar jantung
yang tah apa2
our first visit memberi kan experesi yang
not really cool

doctor selamba je tanpa sungguh2
since ava kan dah berkali2 tukar susu
so aku nak lah minta advice
dia kan doctor khas tuk budak2
guess what he said?!!
TU LAH LAIN KALI JANGAN TUKAR2
well dia kan cirit birit for the last 2 milks
of course lah tukar cari keserasian
bongok punya doctor!!!
dah lah tu cam nak cepat2 suruh keluar je
aku belum abis, next patient dah masuk
well, if possible aku taknak pergi situ lagi
kecuali dah terpaksa sangat!



Ava yang hari tu baru je lawa2
berani dibawa jejalan kat shopping malls
la ni sakit lah dah
mata sampai lekat kerana taik mata
last nite dia terus nangis bangun tidur
try buka mata tapi tak dapat
mata tertutup kerana taik mata
lucu gak tengok dia
aku dan mak kata
mana tak dia kesal
bangun je tidur jadi kassim selamat
dengar suara nenek tapi tak dapat tengok
tu lah yang nangis sungguh2

baru sekejap tadi sebelum tidur
dia ada kebolehan baru
dia dah dapat jilat kaki!!!!
menurut orang tua2 dulu
if baby dah dapat angkat kaki
dan jilat kaki
bermakna mak dia dah takda pantang lagi
boleh makan apa saja
tu cara orang traditional dulu lah
zaman yang takda ubat tu semua tuk dimakan



ni lak bunga yang aku beli last friday
so long since the last time aku beli bunga
dulu there was a season
aku akan beli bunga setiap isnin
takda apa2 occasion
just to light up my day
suka tengok kat bilik at least ada something
i mean, something that i adore very much
and yes.. i like flower
most of the flower
how i wish someday
aku boleh pergi ke ladang tulip "_"

opss... dah kul 11pm
time tuk sleep
esok monday, kerja....
good nite semua

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)