Monday, April 4, 2011

?Duit ku duit kau, Duit kau bukan duit ku?

aiyaaaa monday ekk
memang memboringkan
sebab kena bangun awal
kena start kerja after weekend
malas!! malas!! malas!!!
baru je jam 10am dah pun mengantuk
terpaksa sumbat mulut dengan kopi
lagipun pagi tak sempat breakfast
just makan pisang which
at the end buat perut aku gastrik je

and ada satu perkara lagi
yang betul2 buat mood aku tersasar
last saturday check account
aiiikk kenapa tetiba ada duit lebih
bukan sikit tau 1K plus
takkanlah claim masa course aritu
musykil gak ah

tanya kekawan
semua takda pun
aku je yang ada
well nak kata seronok
siapa tak seronok dapat extra $
what i expect is
tentu arrears sebab tu lah
yang terhangat kita expecting kat office
so far yang gaji dah barred
dah dapat pun bersama payday aritu
yang lelain tu semua menunggu

aku ingatkan orang bayar batch by batch
increment aku kan on january
so kekawan yang aku tanya tu
semua on July
lagipun next year gaji aku
dah sampai max
lepas tu barred

so back to cerita tentang $ extra tu tadi
seharian aku masih gak
separuh percaya
sebab takda pun orang heboh2
takkanlah dalam reramai orang kat office tu
takda yang dapat serentak dengan aku

so aku tunggu lah payslip
if memang ada $ extra
HQ pasti bagi payslip
dah kul 4pm masih gak takda
cam tak mungkin
biasanya sehari je dah sampai pun

so dapat satu idea
call arina suruh dia checkkan
last friday ada tak orang
masukkan duit sebanyak tu dari office
arina check, then...
ehh apasal aku yang buat ek
aku cam dah...
ohh tidak!!!! mati!! mati!!!
ni mesti satu kesilapan

cepat2 check voucher
sekali..........
hah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
duit manager!!!!!!
account nya tersalah tulis dek secretary
nama manager tapi account aku
kebetulan hari yang sama
kita sama2 ada claim

siap!!! siap!!!! sie loorr!!! sie lorrr!!!
$ tu dah aku spend!!!!
$ tu dah aku guna shopping!!!
300 dari $ tu aku dah guna
esok kena ganti balik
dan yang pastinya...
budget dah lariiii!!!!!!!!!!!!!!
uuwwaaaaaa!!!!!!!!
uuggghhhh!!!!!!!!!!!
rasa sangat2 nak marah
tapi marah sapa hah???

kepada secretary yang taip acc salah
tapi kenapa orang yang posting tak check
tak detect, acc and name differ
nak marah sendiri sebab dah spend $
of course lah spend kan
ingatkan $ arrears yang ditunggu2
@#$%&*&(*))_+)_)*&!!!!!!!!!!!

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)