Wednesday, April 6, 2011




this few days
agak banyak perkara yang berlaku
bukanlah yang teruk ah
cuma berlaku kepada ava
memacam cerita lucu dibuatnya

kan sejak ahad bersambung ke isnin
dia asyik merengek saja
sikit2 nak merajuk
sikit2 nangis sepenuh jiwa raga
so by tuesday sebelum turun kerja
aku pesan kat dia
if nangis lagi dan not become good girl
mummy hantar pergi school
have to wake up 5.30am, mamam
then mandi and by 6.30am kena turun dah
nenek balik kampung tak jaga lagi
by 6.30pm baru mummy jemput
senyap, mata je terkebil2
jahatkan aku
takutkan anak tuk pergi sekolah

tapi dua hari ni
ava such a good girl
bergelak sakan dengan mak
tidur pun nyenyak2
mak kata tu lah
dia taknak kena hantar pergi school :)

dulu beri dia makan
makan bubur nasi dilencekkan
hanya 2 kali sehari, pagi dan petang
sekarang, dah 3 kali
kekadang 4 kali!!!
if tak dibagi makan tengahari
dia mencari
dibagi susu pun
dia pretend2 nak muntah

dan semalam
mak campur bubur dia
dengan carrot dan potato je
takda campur ayam or daging seperti biasa
sebab dia berak agak keras
so kiranya nak bagi sayur je lah

guess what???
dia tak nak makan!!!!!
makan sikit2 then pretend2 nak muntah
fuyiooo!!! anak aku ni
kecik2 lagi dah 'allergic' dengan sayur
dan petangnya mak campur dengan ayam
hoh! berselera je dia
alahaaiiii....

mak aku ni juga
sering buat sesuatu yang diluar jangkaan
nak adventure lah kunun
which kekadang memudaratkan sendiri
hari tu guna mesin ogawa tuk tapak kaki
tah mana dia belajar dohh
dia simpan tapak tangan
kat tempat tapak kaki tu
end up, urat tangan dia sakit

tu lah dah cakap
jangan monyet jangan monyet
degil juga
dah sakit baru tau
dan tadi guna gik mesin tu
tapi kali ni guna yang tepek2 kat badan
sesuai lah tepek kat tangan tu
so since takda rasa sangat gegarannya
ada ke dia tepek kat dahi!!!
aduhaii.. kang sot kang
otak bergegar naya je
truk lah mak aku ni

dah tu hari ni asyik berkentut
sebab dia makan telur sup
dicampur dengan garlic sebiji!!
bukan satu ulas tau
sebijik!!!!
dan hari ni gak
dua kali ava reti nak muntah
sebab cium bau kentut dia!!!!!



yang ni tadi aku try makan kat kedai sushi
tah pa nama tah
yang pastinya kat Merdeka Mall
not bad juga ek
aku makan bento tah pa special
takda lah special sangat
ada seketul sayap ayam
seketul udang bread crumb
seketul lagi udang tepung tepayaki
nom!! nom!! mostly rasa tepung
tapi tiramitsu coffee dia sedap
kurang manis

ehh dah 1.07am
nak tidur
esok hantar ava check up
berapa lah berat anak dara aku ek??

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)