Thursday, October 13, 2011

since last 2 weeks
kerja cam orang buta
wonder why?
sebab this little department
orang yang jaga dah retired
so takda yang bakal menganti
lagipun Regional Manager (RM) cakap
dept tu consider not a job
which was some sort of sh*t!!!!
if not a job, sapa nak layan customer?
sapa nak buat paperwork, balancing semua?
Dia buat?? comfirm 150% dia tak reti!!!

last2 dept tu masuk dept kitaorang
mula2 agreement kita orang 3 berganti2
selang sebulan seorang
mestipun tak suka dan tak setuju tapi ya2 kan je
dah semua setuju, takkanlah aku tak setuju kan

then kan aku cuti 4 hari masa pergi kuching aritu
balik2 je perlembagaan dah bertukar
dept aku kan ada 3 orang
seorang relief CA yang dah berhenti
aku buat dept extra tu belah pagi
another girl from another dept buat belah petang

soo.. dipendekan cerita
pagi hanya seorang je buat at my original dept
aku and another kawan buat kerja kat dept orang
pelik tapi benar kan
kerja orang kita buat
kerja2 sendiri terbengkalai

dahler tu kerja main redah je
sebab takda proper hand over
kucar kacir dept tu dibuat kami
yalah dah ramai yang buat
asal customer dilayan
entry betul ok lah
yang lelain tu takyah fikir
bukan taknak bertanggungjawab
tapi takda masa nak bertanggungjawab

terkejar sana sini
tik tok tik tok je bunyi high heels
last2 hari ni aku guna selipar jepun!!!
sebab bunyi kasut
sungguh memualkan

soon or later
sure dept aku kena complain
sebab lambat
mana taknya sibuk tak tentu pasal
menguruskan dept lain
dept sendiri terbengkalai semua

ahh malas nak fikir
biar lah pa nak jadi jadilah
sapa suruh mgmt sengaja butakan mata
biar dept aku makin slow
dan yang extra dept tu makin kucar kacir
tak koserr nak bising2

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)