Saturday, December 3, 2011

Rambut Merah Tengah Bercinta

tadi auntie datang rumah
sebab cousin berjalan
so dari dia sorang2 kat rumah
baik dia lepak dengan kita kan

so biasa lah cerita punya cerita
memacam cerita
dari gossiping ke cerita alam sekitar
then cerita jiran2 dia
jiran2 aku

auntie: nyonya sebelah masih ada ke?

aku: ada tapi jarang lah dia tidur sana

(since suami dia meninggal a few years back
dia memang jarang tidur kat rumah dia, selalu
tidur rumah mak dia)

auntie: dia belum kawin baru ke

aku: tah lah. aritu jumpa dia kat permy mall,
rambut dah colour merah.
Tengah hangat bercinta kot!

semua gelak terbahak2.
apa kes rambut merah dengan bercinta hoh???
pepandai je aku

kenapa aku berana buat statement gitu:-

masa masih ada somi dulu
tak pernah aku tengok dia tukar style rambut

kebelakangan ni
since dah renovate rumah
rambut mula2 kerinting sikit je
tak lama pastu keriting lebih maggie mee
lepas tu colour perang
dan sekarang colour merah lak dah.....

aku pun pelik tengok
cepat bebenar bertukar pesen
or memang orang camtu ke??
jarang aku tengok ahh
tu ler yang pepandai cakap tengah jatuh cinta

hahahaaaa....
rambut merah sebab tengah bercinta...


zzzyy

3 comments:

  1. aku suka teori tu. bila bercinta, macam-macam boleh buat. hehehe..

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. mungkin juga ah makcik, sebab sekejap sekejap je nyonya ni tukar pesen :)

    ReplyDelete

tq, peace :)