Thursday, December 1, 2011

tak terasa masa begitu cepat berlalu
hari ni dah masuk bulan terakhir 2011
yang mana takkan berulang lagi
banyak perkara yang telah ditinggalkan
yang perlu dijadikan ingatan
dijadikan teladan
yang perlu dilupakan
dijadikan sempadan

hoh!
cam n3 tahun baru lak
which biasanya
kebanyakkan orang akan tulis
mungkin termasuk aku
(taktau lagi sebab belum tahun baru)

emm terfikir gak aku ek
apa pencapaian dalam tahun 2011 ni?
takda apa sangat kot
ataupun aku dah lupa
sebab takda yang besar berlaku

anak makin membesar
pejam celik pejam celik nanti
aku dah ada pun anak dara
sering terfikir camna nak handle Ava
selari dengan perkembangan umur dia
tiap kali buat sesuatu
or buat sesuatu keputusan
sering terfikir, betul ke apa yang aku buat ni?
haruskah aku buat camni?
no answer, just doakan yang terbaik

bulan baru dan bulan terakhir tahun 2011
aku dengan rasminya telah menukar internet connection
dari celcom broadband yang sering memeningkan
kepada telekom streamyx yang taktau lagi
camna performance dia
dengar kata much better dari celcom
which i really wish it was

perkembangan kat office
macam tu juga
kerja kekadang busy
kekadang tak
but as i always said
since kerja banyak dept
productivity semakin berkurangan
otak sering berserabut
taktau mana yang perlu dibuat
semuanya urgent and penting

dan kerana kerja dalam kebluran juga
pekerjaan agak lambat dilakukan
yang ni seriously bukan sengaja
tapi terlalu banyak
yang perlu di ingat at the same time
otak jadi celaru dan tak boleh nak berikir
or tak boleh nak capture semua
tambah lagi sering berlaku perselisihan
antara dept, office politik yang tak sihat

harapnya keadaan akan settle dan reda soon
kekadang terasa dah tak larat
nak buat kerja yang boss tak pandang sebagai kerja
yang mana hakikatnya
sangat banyak kerja kena buat
sangat banyak paperwork kena buat
if fikir pun dah buat naik darah
if that wasn't a work, a job?
kenapa ada that dept??
so kami2 yang buat kerja kat dept tu
maknanya tak bekerja lah ya???

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)