Sunday, September 22, 2013

Kesayangan hamba

aku hairan betul
dengan hormon kat badan ni
bila ahad berkobar2
nak buat kerja rumah
yang heavy2
which end up
esok aku kerja dalam keletihan

hari ni je
fikiran nak sangat2
pindah memindah benda kat bedroom
tapi aku tahu
esok confirm sakit badan.
aku ni bukannya muda lagi pun
so aku bantalkan niat

esok2 if aku cuti pjg
baru buat lah
so byk masa tuk rehat
kekunun lah
cuti aku tinggal 6 hari saja pun

takpa
suatu hari sebelum tahun ni berakhir
aku harus buat juga
bilik tu harus dikemas tuk tidur

setahun kebelakangan ni
kita tidur kat ruang tamu je
sebabnya....
taknak bangunkan ava
if aku ready tuk kerja

tapi sekarang ni
dia mesti dah bangun
masa aku turun kerja
malah 2 minggu kebelakangan ni
harus ke kedai dulu
baru aku turun keja

so rasanya sekarang
masa tuk tidur kat bilik balik
next year dia dah sekolah

ohhh i got that kind of strange feeling now
bertapa dia membesar bersama masa
1st nov ni my AvaNov will complete 3'years

she growing up from baby
and now become kid
very active, talkative, demanding
stubborn and yet so soft hearted
getting hard to handle
getting more rebelious
which most if the time
buat aku almost putus asa
taktau apa nak buat
except biar je dia menangis

but most of all
apa keadaan pun
i'll fight for her
do anything for her

sekarang sedang mengamati wajah dia
yg sedang nyenyak tidur
wajah tulus mulus
yang
masih belum memahami byk perkara
yang masih perlukan
bimbingan
tunjuk ajar
kasih sayang




syukur alhamdulilah kepadaNya
sesungguhnya kurniaanMu ini
tak ternilai
dan amat bererti bagiku
amin



zzzyy



No comments:

Post a Comment

tq, peace :)