Tuesday, December 31, 2013

Mari Ber'Mask

1 month ago
Seorang kawan tegur aku
Kata aku kelihatan tak bermaya
Terutama kat wajah
Kusam n terhidrat

Masa tu memang sering kurang tidur
Musim ava suka nangis malam
Tambah lagi kerja banyak kat office
And sering berpeluh berpanas kat store
(masa tu ada auditor)

Kawan yang tegur tu nasihatkan
Tuk guna face mask
Aku tanya mana murah nak buat
Dia kata takyah pi kedai pun
Beli je kat guardian or watson

Ye tak ye juga kan
Sekarang dah berlambak face mask dijual
Aku je yang berat tulang tuk try
Perasaan kulit cantik lah kunun
Tak sedar muka cam kertas pasir

Lama juga delay nak beli tu
Niat dah ada
Tapi asyik lupa je
Selalu ingat masa kat rumah
Bila sedar kulit kusam kasar

N one of the day
Lepas exam pergilah rongeng2 dgn kawan
Nak tengok Hobbit sebenarnya
And while waiting
Pi lah watson
Terus teringat
Sekali beli 6 7 packet
Kawan tu sponsor
Xmas gift

Balik rumah still lupa pakai
Sebab sibuk layan ava n baby mae
Baru last week teringat
N aku pakai
So far dah 3 kali

And YES!!!
Effective!!
Muka dah bermaya n segar
Tak terhidrat lagi
Jerawat pun malu keluar

Aku takda guna specific brand
Guna mask watson tu je

So bagi yang sibuk kat luar sana tu
Once in a while
Pampered our skin
Bagi mask 2 3 kali seminggu
Beli yang murah je
Kat watson mostly rm5 lebih je
If sale can get in 2-3 rm pun

Seorang kawan cakap
Dia tak risau if badan berisi
Sebab dalam umur pertengahan abab ni
Memang susah nak kurus
Tapi if boleh
Walaupun tak secantik ct nurhaliza
At least kulit cantik
Dalaman sihat
Semua mam2 tai
:-)







zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)