Monday, January 20, 2014

Gambar Kegemaran 2013_Part Akhir

Antara makanan yang sering buat sentap 2013



Nasi lemak
ada season gila makan ni dengan sambal sotong
sedap!!!!!
pastu nasi dia makin keras &kurang
tak kaw lagi
so berhenti lah makan
lagipun dah jemu :)

 

ni masih menu breakfast kegemaran
aku yang dulu order
then kekawan semua ikut
yalah dulu rasa tak sesuai chicken wing goreng buat breakfast
pastu hari-hari tengok aku makan
semua turut ketagihan hingga sekarang
rasa2 azam tahun baru
boleh tak if tak makan sayap ni masa breakfast??
taktau lagi
tuk 2014 ni aku belum turun kerja
(as 05-01-2014,ni auto post)
so taktau lagi dapat ke tak if tak makan :p


ni lak menu baru breakfast
baru je beberapa hari aku minat
terus kedai tu stop buat
hangat2 taik ayam sungguh
tah tahun baru ni ada ke lagi stall tu
stall yang cam chipsmore
kejap ada most of the time takda


yang ni nasi beriani kat Nongping 360, Hongkong
sedap sesangat!!!
portion nampak tak banyak
tapi bila makan fuh sangat mengenyangkan


laksa Sarawak
so far baru 2 kali aku buat
yang pertama lagi sedap dari yang kedua
sebab portion dia ngam2 saja
yang kedua lak
aku buat banyak
so rasanya  rempah tak cukup
tu ler yang tak kaw
cara buat dia leceh
banyak step
tu yang aku tak minat sangat buat



ni pula mee jawa
tahun ni juga first time aku belajar buat
so far so good
kerja yang leceh juga
banyak step kena buat
tapi yang senang sebab semua masuk satu periuk


ni pun tahun ni belajar buat
so far aku dengar je
belum pernah buat sendiri
mak SIL ajarkan mak buat
juga banyak step kena buat
memang makanan sedap2 ni kena banyak kerja ke??


ni don't judge the taste by the look
sebab sumpah sedap gilerr!!!!
SIL & adik yang ajar
buat kat rumah dia 
ni guna bahan yang mahal2
semua guna rempah omputih
tapi tak guna banyak
first time modal je banyak
pastu boleh guna banyak kali


yang ni kek favourite, kek evergreen
adik lelaki yang buat kat offshore
adik aku tu
rajin buat kek if balik onshore
so far ni yang tersedap dia buat
aku suka!! aku suka!!!
if dia ada baca blog ni
sila lah buat lagi ok :p


cheese cake yang first time aku cuba buat juga
ingatkan susah buat selama ni
bila dah buat
fuhh!!! very da easy!!!!
tak perlu masak pun
pas buat taruh je dalam peti sejuk
bila dah mengeras
ready to ngapp!!!!


Oreo Cheese cake!!!
first time juga aku try buat
menjadi!!!
seronok!! seronok!!!
cuma agak lembut skit
rasanya....
exactly cam yang secret receipe tu buat
yea yea!!!

tahun 2013 ni tahun aku rajin
rajin try sesuatu yang baru
and yang bestnya
semua menjadi
harapnya tahun 2014 ni akan lebih rajin

Sekian lah antara gambar-gambar kegemaran aku
actually banyak lagi
tapi ni antara yang membawa kesan
kesan yang menyeronokkan hati
:)   :)  :)




zzzyy







No comments:

Post a Comment

tq, peace :)