Monday, March 10, 2014

Last weekend
Pi kenduri kahwin kawan
Pi bersama mak n ava

Kenduri kat kawasan kampung
Of course orang ramai
Despite ava yang tengah demam
Tetap gigih pergi
Sebab adik bestfriend
Which dah rasa cam adik beradik
Tambah aku memang close dengan family tu

Dalam perjalanan balik
Borak2 dengan mak

Mak: rasanya tua ler suami dari isteri
Aku: a'ah tapi 2 3 tahun je rasanya
Mak: oooo. Yang suami tu memang bujanglah kan
Aku: penting ke tu? Kenapa nak dipersoalkan?
Mak terdiam
Aku tetiba blood go upstair

Yaler
Orang baru mendirikan rumahtangga
Kemapa nak risaukan pasal tu semua
Mak aku ni
Or orang2 tua khususnya
Suka bangkit hal camni
Which bagi aku
Tak penting pun
Bujang ke
Duda ke
Even laki orang pun
Bukan kahwin dengan aku pun
Aku tak luak apa2 pun

Cara pemikiran orang dulu & sekarang
Even dalam situasi yang sama
Tetap berbeza penyelesaiannya
Ada yang dulu berguna
Tapi tak kurang logiknya juga
Dengan pemikiran org sekarang

So tepuk dada tanya selera





zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)