Thursday, April 24, 2014

rasa nak update blog sesangat
tapi takda idea nak tulis tentang apa
so aku akan tulis random lah ni ek
tulis apa yang terfikir kat fikiran

















ni aku celok dari FB
hairan aku
kenapa dalam zaman serba modern ni
masih ada orang yang berfikiran begini
terhadap rakyat Sarawak
tak habis2

ni tempat aku sendiri
Miri  tempat pembangkang
tak pernah lak aku tengok 
orang berjalan guna cawat kat kedai2
yang terlanjang bulat adalah
tu orang gila

selasa lalu
aku lalu satu lorong kedai tu
tengok orang gila ni
tengah mandi manda
kat pili air yang  bocor
telanjang bulat. lelaki
kuss semangat
nasib baik dia membelakangi aku
kalau tak, tak pasal2
tengok 'kuku' orang tua free















ni pun celok kat FB

alahaiii 
teringin sangat nak buat status terkini lah ni
sampai tak dapat membezakan siapa & siapa
dahlah kurang mengenali orang yang nak diisukan
tau2 salah
ramai orang tengok
tah camne reaksi karam singh walia tengok ni

both kat atas tu aku dapat dari page raban dayak baru
or translate in english
New Generation of Dayak

kat sini
dapat tengok post2 
yang kebanyakan menghina dayak/sarawak/pribumi sarawak
some hot diperdebatkan
but most of the time
they take it easy
yalah dah pendapat idea seseorang kan
sesiapa pun tak boleh nak control
meskipun 80% of it
memang tak masuk akal
tak logic

bagi aku 
aku tengok je meskipun geram
i won't comment
takut salah pengunaan ayat
kang mengeruhkan keadaaan pula
i love peace, aku suka sarawak
pelbagai bangsa dan agama
and yet still bersatu

seorang kawan baru balik dari Turkey
dia chinese and dia kagum
salah satu tempat yang dia kunjungi ialah
satu bangunan satu bumbung
sebelah gereja
sebelah lak masjid
dia kagum
negera islam seperti Turkey
menitikberatkan islam
tapi tetap menghormati agama lain

 






zzzyy
 

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)