Friday, May 9, 2014

My Dear, Ava

melayari FB
tengok page school Ava
and jumpa ni.....






sungguh comel!!!
rupanya tadi kat sekolah ada birthday celebration
patutlah ava bawa gift bag 
ada macam2 makanan budak kecil dalamnya 



 



the first celebration aritu
ava tak joined
sebab kebetulan dia tengah cuti demam
kali ni baru dapat join 
and rasanya semua classmate menghadirkan diri


anak aku ni
tak reti lagi cerita tentang apa terjadi kat sekolah
biasanya if budak2 lain
confirm excited cerita tentang birthday celebration kat sekolah
ni dia takda cerita apa pun
if darnish, baru pandai cerita

aritu dia kata
cikgu marah dia dan ava
guess sebab apa???
sebab..........................
|
|
|
|
|
|
|

dia dan ava naik grill pintu!!!
sesuka diorang dua je
for the previous 3 month
aku perhati ava tu
takda apa dia belajar sangat
ikut peeeeal  dia saja
dahtu asyik kata taknak pergi sekolah
pepagi mesti bergaduh nak bersiap


tapi lately
she's ok
dah nak mandi dan pergi sekolah
belajar pun banyak gak perkembangan


sebenarnya bab melayan ava pepagi ni
aku sering hilang sabar
yalah kita kejar masa
dia leka2 pula
dahtu kena layan degil dia lagi
taknak pakai baju sekolah lah
nak pakai baju tidur pi sekolah lah
nak baring peluk2 dulu sebelum mandi lah
nak main tab dulu lah
nak main tipon aku dulu lah
aiikk!! seribu satu macam lagi!!!


tiap pagi bila aku bangun dulu
aku sering berdoa 
harap dipermudahkan pagi itu
kalau boleh
taknak tengok dia nangis2
tapi tu ler
dah ava tetap ava
bila marah nangis
bila melawan kita pun nangis
ingat berharga sangat tangisan dia tu
dok nak menangis jee 

aku marah dia
aku juga yang harus pujuk dia
lately
she really attached to me
sampai kadang2
tak boleh buat apa2
layan dia saja
sebelum tidur mesti
nak aku baring sebelah peluk dia
sangat manja

ingat status FB seorang kawan
a mother full time housewife
we only have more or less 18 years 
tuk bersama rapat dengan anak kita
lepas tu samada mereka akan bekerja
atau melanjutkan pelajaran
tapi pasti takkan selalu berdekatan kita lagi
which is true


so pergunakanlah masa itu sebaiknya
sayangi mereka
most of the time lepas marah ava
aku sering terkilan kepada sendiri
kenapa aku kurang sabar 
kenapa aku tak cuba tuk memahami
afterall she's just a kid
yang belum dapat fikir mana baik buruknya





 

Ava, my little princess
my world my life
you're my everything
mommy love u always








zzzyy




No comments:

Post a Comment

tq, peace :)