Friday, June 27, 2014

AvaNov

fuhhh!! minggu yang sibuk
sibuk kerja
sibuk menguruskan Ava

again dia kena ulser kat mulut
memula sebijik sebesar batang mancis
lepas tu berjela-jela tumbuh kat hujung lidah
mana tak takut budak tu nak minum air

so makin tak minum air
mulut kering
so makin sakit lah keadah nya


























dah lah budak ni cenggeng
so time sakit camni
bertambah lah  cenggengnya
taknak duduk
nak dibawa berdiri or berjalan saja
umur dah nak 4 tahun
berat hah!!
sakit pinggang memikul 12kg tu lelama

memalam pun bila tidur
tetiba meroyan
duk terguling2 merajuk
makin dipujuk
makin jadi gulingannya
so biar je lah
tapi bila dibiar dia takda lah berguling2
so kesian lah kat dia
nak peluk dia
start lah semula
berulang2 camtu
aduhaiiiiiii 
stress haku!!!

tu yang rabu aku terpaksa Emergency leave
dah semalaman tak tidur
lagipun dia dok nak dengan aku je
taknak kawan nyek2

then malam tadi dia buat hal lagi
menangis
makin dipujuk makin teruk jadinya
ada ketika geram gak
aku belasah buntut dan kaki dia dengan tangan
makin kau marah
makin dia erat peluk kau
lembut juga hati
peluk dia balik
then start semula dia menghindari kau
naik atas badan kau
tangan melilau sana sini
tubuh goyang2
grrrhhhh!!!!!!







and hari ni aku cuti setengah hari sebelah paginya
semalam tidur kul 1
then dalam 2.15 orang meraung lagi
adalah dalam 45mins
lepas tu ok 3.30am
siap bawa kropok french fries susu air sejuk
makan depan tv layan cerita mickey mouse
tah kul berapa dia tidur aku tak pasti
sebab aku tertidur

terbangun lagi dalam 6am
merengek2 lagi
then mak suddenly teringat
hah!!
ambik pepet masuk mulut
terus senyap!!!!!

 tak lama pastu alarm berbunyi
huh!!!!
terhoyong hayang berjalan ke toilet
tidur rasanya tak sampai 3 jam
pas mandi semua
terasa badan ringan semacam je
so msg bos aku
cakap aku ambik setengah hari leave
tak larat sesangat nak kerja
tubuh lemah mata berkulat
dahlah cirit birit

setengah jam lah tunggu confirmation
call pun dia tak jawab
suspect dia tengah drive
then dia kata ok
terus bergulung masuk dalam comforter 
tidur hingga kul 11!!!!

sebenar start kerja is 1.30pm
tapi by 11 terbangun
tengok ava masih nyenyak
cepat2 gosok gigi
pasang baju
and kain pasang kat luar bilik

bapa kehairanan pehal lak aku tergesa2
tanya pi mana
aku kata kerja ah
dia cam errkkk!
tapi tak tanya banyak
mungkin dia ingat aku terlambat bangun kot

sampai kat parking
hah!!! baru perasaan
aku takda cuci muka pun bangun tidur tadi
sempat berus gigi saja
nasib dah mandi awal pagi
ah lantak lah!!!
bukan sapa tahu pun
orang tengok pun cam kemas je
cuma tak sempat pakai cream muka
apatah make up

datang je opis 
lepak lunch dulu
pastu by 1.15 aku dah start kerja
terus all out hingga ke petang
sampai rumah 7pm







datang2 je budak ni terus lekat kat kain
merengek kat aku yang tengah masak
malas nak layan
kang layan dia
takda kerja terbuat
dia camni kat aku je
if dengan mak bapak di rumah
very indenpence
main sesorang
takda lah menganggu

ni pun tengah bertenggek kat aku
yang tengah menaip n3 ni
suruh duduk or baring tengok kartun tu
taknak
nak lagi dia terseksa
bertenggek kat paha aku
tengok muka
innocent je
which memang pun
oklah
nak cium dia sampai busuk!!!



zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)