Tuesday, June 3, 2014

Mengemas






huh!! lama dah tak kemas rumah besar2an
so sempena cuti gawai ni
aku dah dua hari mengemas rumah
mereposition perabot
lekat memana yang lama dah nak lekat






















but most of all
rumah amat berdebu
vacuum2 tetap banyak debu
dah sapu
ada lagi dan lagi

dan satu lagi
rumah dipenuhi toys nunup
esp perkasa masak memasak
dan playdoh
aiyoyoyooooo
sana sini seluruh ruang
ada je jumpa mainan dia
stress akak!!!!



















semalam projek bermula
dengan reposition cupboard kat ruang tamu
asalnya tv cabinet
tapi ceraikan cupboard bawah & atas
yang bawah tu diguna tuk ruang tv
bahagian yang cam U terbalik lak
dah lama letak kat tepi jendela
tatau nak buat camna
tatau nak letak mana

dah tu atas dia jenis kayu lembut
sering kena titisan air aircond
kembang dan rosak kayu tu

so semalam
cari lah mana ruang yang sesuai tuk letak
nak buang sayang lak
tu antara perabot pertama aku beli
masa pindah rumah ni 8 years ago

at last jumpa
tu pun lepas sukat sana sini
sini tak muat
sana pun tak muat
akhirnya
cupboad tu tergantung
lubang tengah tempat meja computer
end up cantik juga
just nervous kan
tengok cupboard bentuk U terbalit
tergantung tanpa sokongan dikaki

ehh of course ada pencangkuk tempat dia duduk ah
just benda tu tak besar
cukup2 tahan dia berdiri je
pastu kat atas lak dicangkuk juga
agar cupboard tu tak tumbang
for sure aku confident dengan ketahanan position tu
malah ruang kaki dia dah ditambah dengan playwood tebal
sebab ragu2 dengan kaki original
playwood yang sangat nipis

pastu hari ni lak
pergi kedai perabot
nak beli shoes rack
stress tengok kasut2 nunup
berteraburan sana sini
ada yang hilang sebelah
tatau letak mana

end up terbeli cupboard tv kecil
tuk letak tv & CD nunup

kebetulan last stock dapat harga murah
tengok kayu dia tebal cuma agak pudar
so pergi kedai supersava
(kedai barang2 made in china)
beli sticker tuk letak kat cupboard tu


second tough task
mereposition bilik tidur aku
tak pernah ditukar position sejak pindah dulu
debu tebal2
berkali2 bersihkan vacuum
then sedut lagi
(Vacum aku bagless,
if penuh, sedutan tak kuat lagi)

pusing sana sini
dapat ruang tuk letak cupboard tv nunup
just nice
pas tengok ada tv kat bilik
dia ajak tidur bilik
elok sesangat lah tu nak oii
dah lama kita tak tidur dibilik nun
hopely bukan hangat2 taik ayam yaa
ni aku kat luar
di tengah tunggu aku kat depan tv tu
taknak tidur selagi aku tak tidur
alahaii


k lah
nak tidur menegangkan urat2
sakit sendi2 menarik mengangkat furniture
dah sunset lah tu
nite2 all

the best part is
esok aku masih cuti!!!!
yea!!!!











zzzyy




No comments:

Post a Comment

tq, peace :)