Wednesday, August 13, 2014

Sikap Kebudak-budakan





kebanyakkan dari ktia
dalam umur yang dah setengah abad ni
most of the time
perangai tak berubah-ubah
masih lagi kebudak-budakan


















 tadi kat office 
aku dan colleague
ketawakan another colleague
dia berlakon cam letih sangat
sambil bernafas bising2 
cam anjing keletihan tu
hahahhaaaa!!!
umur dah 50 tahun
masih cam budak2!!!

and aku sendiri pun sering camtu
berperangai budak2
bukan dibuat2 pun
memang dah terbawa2

kekadang bila bergurau dengan kawan2
huh mengalahkan budak2
bila tersedar akan 'kedewasaan'
rasa lucu lak 
umur je tua 
perangai kebudak-budakan

aku rasa berlaku kepada semua orang kan
if tak selalu
sekali seminggu pun pasti ada

dulu bila aku baru menjejak dewasa
aku sering fikir
yang orang dewasa akan bersikap totally 
lain dari orang muda
takkan melakukan perkara2
yang orang muda or budak2 lakukan

bila dah makin meningkat dewasa
ternyata apa yang aku fikirkan tak betul
tak kira berapa umur pun
bila tertiba hormon bebudak tu datang
maka
bersikap kebudak-budakan lah kita
lompat sana-sini
overexcited over something
seperti budak dapat mainan


















tak percaya?
lepas baca ni
cuba korang perati perangai sendiri
tanpa sedar mesti ada
sikap kebudak-budakan tu
terutama if gembira
kecuali lah tidur
yang tu
baby ke
budak ke
remaja, dewasa, tua
tetap juga sama
pejam mata, tidur
bezanya
dengkuran nyaring ke tak :)

keinginan pun 
memang ada sesekali mai feeling bebudak
contoh simple
nak beli pencil/pen fancy2
ada kartun2
note book colourful
teringin nak main gelonsor/buaian di taman
teringin naik basikal roda 3 
teringin nak mandi kat swimming pool kecik anak
dan segala macam keinginan lagi

bila fikir2
or tersedar berkelakuan cam budak2
boleh sengih sendiri :)
tapi itulah kita,
tak pernah sepenuhnya dewasa



pic credit to Google


 






zzzyy







No comments:

Post a Comment

tq, peace :)