Sunday, November 16, 2014

happy Sunday

well nothing much happen weekend ni
just ordinary lazy weekend
bangun lewat sikit dari biasa
why i said sikit
cos Ava memang jarang dah bangun lewat
paling lewat pun 7++

if ada bapa so she won't disturb me and mak
she will disturb bapa
so me and mak boleh enjoy tidur

problem kenapa aku kata kacau
cos budak tu
celik je mata
mesti nak makan sesuatu
tak kira lah apa2
asal mengunyah

if aku bangun awal
selalu goreng french fries or sosej
tapi aku biasa bangun lewat
so if dengan bapa
menu selalu megi
or roti rendam kopi

semalam masa adik sponsor shopping groceries
dalam kami dua tunggu orang buat bayaran
dia kan tengah makan kropok yang ada bungkusan
tiba2 dia jumpa something kat mulut dia
so aku suruh dia buang 
tanpa check apa benda tu
so dia tanya apa tu mami
aku kata sisa makanan dalam mulut
terus bagi dia air bunga

but then dia masih tak puas hati
tanya aku lagi
masih kata sisa makanan
so dia suruh aku gambar gigi dia
(memang dah jadi kebiasaan,
akan suruh part yang dia tak dapat tengok)
so aku gambarkanlah
nasib hp 'canggih' aku masih kuat baterinya

then show gambar kat dia
aku gelak2 tengok gigi dia yang ada dah rosak
dia tanya aku kenapa mami gelak
aku kata takda lah apa sangat
saja gelak tengok gigi ikan Nunup
then dia tengok gambar kat hp

tiba2 meraung!!!!!
aku panik! kenapa pula
adik yang tengah bayar pun cakap kat bapa
ni mesti aku marahkan dia lagi
cos earlier aku marahkan dia
mana taknya
berjalan berlari2 nak main sembunyi2 lak
dahlah aku bawa trolley
bawa lagi stroller dia
pastu kena kejar dia
mana tak blood go upstair
aku tangkap dia aku picit cuping telinga

marahlah dia cari nenek yang tah ke mana
pastu taknak kawan aku
tapi aku juga yang dokong dia
dalam didokong tu membebel lah dia

jumpa nenek terus lari ke nenek kawan nenek
pastu aku bebas lah cari barang
dengar lak suara dia
nak kawan aku
hah!! tak kemana pun
ava ni jenis yang 
sapa marah dia
orang tu lah yang kena pujuk dia
huh!!! dah lah pitch dia nyaring
berdengung supermarket
macam dunia milik kami :)
nasib baik juga timi tidur
if tak bertambah lagi budak meraung
tu baru 2 if ramai??
fuhhh!! boleh fengsan!

ok berbalik kepada dia tengok gambar kat hp tadi
terus meraung
tanya dia kenapa
dalam tangisan kata, Gigi Nyupnyup!!!!
ops!!!
aku bertambahlah gelak
tak peduli orang sekeliling
adik tanya kenapa
gigi dia patah lekat kat pembungkus kropok!!!!!
muahahahaaa!!! semua gelak
termasuk orang sekeliling yang dengar

hari ni tanya dia sakit ke gigi patah
tak!
malah makin selesa
sebab gigi yang patah tu pun memang dah patah tepi
so hujung dia adalah sangat tajam
tu ler yang aku selalu kata
cam gigi ikan shark
ni yang hujung tu dah patah
pangkal masih ada 
gigi tu pun masih ada setengah
so takdalah yang menganggu sangat if makan
cuma gigi tu agak pendek sikit je
if yang sebelum 
gigi tu paling panjang
dahlah tajam
tak dapat meratah sangat pun
ni dah selesai masalah :


sekarang ni kegilaan baru dia
adalah siri My little pony
semalam adik belikan toys
watak rainbow dash
dan pony masih kecil
as a birthday present


















ni ah little pony yang sangat comel
terutama colour rambut diorang
and this is Ava's favourite



















watak yang bernama Rainbow Dash
kenapa dia suka??
sebab rambut colourful
bila tengok cd ni
dia kata
dah besar nanti dia nak rambut camni
erkkkk!!!! 


pic credit to google











zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)