Sunday, November 30, 2014

Jalan-jalan Hari Ahad



brunch dengan keluarga adik
and another SIL
brunch sempena birthday bapak
actually just simple brunch
sebabnya taktau mana nak pergi makan lagi
mostly tempat dah pergi
lagipun lately selalu makan heavy2
so plan simple je
takda birthday kek
takda upacara apa semua
just makan, order apa nak

















wefie dulu sebelum makan
selepas tu bila makanan dah terhidang
takda masanya lagi nak snap2
perut yang bernyanyi
harus segera di isi

aku makan lau su fan or mee tikus kering
favourite!
mostly makan nasi ayam stim
adik makan kuehtiaw goreng and
SIL makan nasi goreng kampung
plus with assorted dimsum
fuhh!!! kenyang sesangat

pastu hantar SIL yang sorang tu balik tempat kerja dia
sebelum meneruskan perjalanan rambu ramba hujung minggu
pergi permymall
tengok autoshow sekejap
well aku kan mana faham tu semua
so takda ler minat sangat pun
just ikut orang tengok2

masa aku datang
pertandingan sapa paling lowered
camna diorang sukat?
letak besi cam orang nari limbo rock tu
pastu suruh kereta lalu
sapa menang tah aku tak pasti
tapi bila aku pulang
aku tengok kereta yang dapat award rim paling cantik
bila aku tengok takda apa sangat pun
biasa je
hahahaaa... aku kan buta auto tu semua

tapi yang sound system tu aku faham lah
ada sebuah myvi 





















cantik kan
tapi disebabkan space yang kecik
sound system tak boleh nak berkembang sangat
so bergetar sesama sendiri
menyebabkan tak berapa best didengar

and compare to another car
aku takda ambik pic (lupa)
sound system dia enak didengar
denguman yang selari
tak bergetar sesama sendiri

seriously if banyak duit
memang aku nak sebuah kereta full dengan sound system camni
tapi bukan tuk diguna hari2 lah yea
tuk auto show saja
hahahaaa...
aku berangan lalalallalaaaa

oh yea
tujuan sebenar pergi permymall
adalah hantar ava main kat indoor amusement park dia
kecik je pun
tapi ada tempat jump2 rumah cam dalam kotak tu
despite of giving her trampoline as birthday gift
ingatkan dah taknak main kat sana
rupanya masih nak juga
tambah sekarang dia dah pandai berkawan
everywhere she go
mesti akan ada kawan

and balik dari permymall
singgah kat town tuk makan cum dinner
jam dah kul 6++ pm pun
kebetulan kedai makan depan permaisuri mall
so pergi ke situ juga
sebab ava nak juga main jump2 kat sana
alahaiii 
if tak dibawa semingguan dia menagih
sampai naik kesian dengar
sedangkan if time kerja
memang letihlah nak berjalan kesana
dia of course excited
setelah seharian di rumah

mak tengokan dia
aku dan bapa jalan2 akat shopping mall

lepas tu merengek nak beli toy  pula
aduhaiii
tadi kan dah beli 2 CD barbie
dan 2 helai tshirt little pony
ni nak beli toy little pony pula
dah a few times dia survey kat speedy tu
all this while dapat disuruh tengok saja
kali ni dia meroyan nak beli














yang besar tu yang dia rengekkan tadi
yang kecik tu adik belikan a few weeks back















yang kat tangan tu adalah favourite
namanya rainbow dash
rambut adalah colourful
sampai dia kata
dah besar nanti dia nak rambut camtu
aduhaiii anak2
harapnya tu angan2 masa kecil saja
tak sanggup ku tengok
if betul2 berambut begitu

so far collection dia:-

1 set pony besar
1 set pony kecil
3 CDs
Seorang pony manusia bernama rainbow dash
2 helai tshirt

so far merchandise little pony masih rare
tak banyak di pasaran
tah esok lusa
kang seperti dia gila kan frozen lak nanti
ni frozen so far masih ada 5 baju belum sampai
order online
tah dia masih ke nak guna nanti
if taknak aku plan nak jual balik
dapat balik model pun ok lah

oklah eh
begitulah kisah hujung minggu ni
memang tak sah if tak berjalan2
cuma semalam memang relax kat rumah saja
dah tak ingat bila dapat camtu
selalu busy saja tiap weekend
tapi tu lah quality time dengan family
melawat adik Sil2 dan anak buah

if hari bekerja
confirm letih dan malas nak jejalan

anyway
have a great week ahead

bye










zzzyy


No comments:

Post a Comment

tq, peace :)