Thursday, November 27, 2014

Mengimbas Persekolahan Ava Tahun 2014





tup tap tup tap
dah nak abis tahun 2014
seperti belum lama dah
aku mula ambik cuti awal tahun
hantar anak ke sekolah

masih ingat hari tu
ava dibangunkan awal
dimandikan
disuruh guna baju panjang
seluar panjang
and kerana risau dia sejuk
aku kenakan dia dengan jaket jean
bawa bekal seperti tuk 2 hari
sedangkan sekolah hanya 4 jam!!!





















hari pertama

hantar dia
good news is semua takda orang jaga
so semua belajar sendiri from the first day
sementara tunggu dia balik sekolah
aku pula yang tak sabar
berdebar2
risau amat sangat
yalah dia bukan pernah bersendirian dengan stranger pun
15mins sebelum waktu pulang
aku dah tunggu luar gate
sedangkan rumah if guna kereta
tak sampai 2 mins pun :)























oh yea
luckly ada yang dia kenal
bestfriend, Darnish


setelah mengharungi persekolahan  
dalam more or less sepuluh bulan
tak terasa masa berlalu 
akhirnya minggu lepas
adalah minggu terakhir persekolahan tuk tahun 2014

dan ada majlis perpisahan dibuat
tuk yang bakal masuk darjah 1
dan yang bakal berpindah sekolah
sadly aku tak dapat attend
sebab diadakan ketika time bekerja
lagipun cikgu inform last minit
so just beli some food and drink
and let ava enjoy herself dengan kawan2





















dapat award best dress
dapatlah set pencil dan teddy bear

















nyanyi lagu do you want to build a snowman
tak dapat aku bayangkan camne ava nyanyi
dengan pelat yang tak fluent
cuma tune confirm ngam





















perbarisan terakhir sesi persekolahan 2014
ava memang selalu depan sebab 
ingatkan dia besar
rupanya masih yang terkecil disekolah

































diakhiri dengan group photos


dan hasil dari sesi persekolahan 2014
and here she is
gambar graduation!!!






















untungkan sekarang
baru kenal alam persekolahan
dah berpeluang guna topi segi 4 tu

zaman aku dulu mana ada tu semua
kurus kering belajar pun
belum tentu dapat masuk U
if masuk U pun
belum confirm dapat topi 4 segi tu

anyway, congratulation my princess
after all the susah payah
berjaya complete sesi persekolahan 2014 
semoga tahun2 akan datang
akan membawa lebih keberkatan
amin











zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)