Saturday, October 13, 2018

Lucky draw for annual dinner 2018


Asslamaualaikum
Selamat berhujung minggu semua
Apa plan arini?

 Aku dua minggu ni sibuk ber dinner je
Last saturday
Annual dinner tuk bahagian northern region
Minggu ni annual dinner branch pula

Last week ok lah aku takda buat apa2
Just spoilt part touchup kat MUA
Aku n BFF duk kat salon
Dari kul 1 sampai 5.15pm!
Attandance start 5.30pm
And if by 6.15pm tak masuk
Tak eligible tuk lucky draw

Kalut weh!
By the time aku sampai hall
RM dah berucap pun 😲😲😲😲😲

Ok back to branch dinner lak
Aku n kungcu kena bagi task
Tuk sediakan lucky draw
Diperuntukkan RM2,200 tuk 53 pax
Hah pepandai lah ejas sana sini
Pening juga weh

Asalnya nak sediakan lucky draw (LD)
Tuk jumlah tertentu je
But then fikir
Why not just make everybody happy
At least bawa something balik rumah
Afterall tiap bulan kena bayar
Sport club fees juga kan

So walau tak mahal
Tapi tak balik tangan kosong kan
If dapat yang mahal
Kira nasib kan

So after coffee meeting
Agree with daily necessities good
Dibentangkan kat parlimen organiser
Everything ok so we on
Aku n abang(BFf sama2 sot kat office 😉)
Pun menjadi price checker kat supermarket

1st day check harga
2nd day pergi beli sebahagian barang
Tak sempat abis
Sebab abang kena panggilan pulau dari wife
Nak melawat orang pas beranak
3rd day baru berjaya abiskan shopping
Lega

Part membugkus dilaku aku
Dibantui mak and apak
So save time tuk berkumpul lagi
Good price adjustment done by me
Pening weh nak balance kan
25 tuk cost RM42
28 tuk cost RM36
RM150 tuk grand draw
RM50 misc cost

Hasil belian






👇 1st group RM42


👇 Another RM42


👇 RM36 more or less


👇 another RM36





Dibungkus camni dengan 2 different label
So nanti depend on the luck mana akan diambil
Each person get 1
And not to mentioned
Of cos semua barang tu aku suka
Haruskan membeli gitu kan 🤣🤣

Benda camni almost tiap rumah
Tiap bulan mesti nak beli kan
So at least bulan ni
Ada extra equipment
Tuk colleagues2 aku
Membersihkan badan
Membersihkan kain baju
Membersihkan rumah

And top 11 grand prize
Nahhh... tuk pergi travelling
Tak pergi pun aku seronok tengok ni
Nii semua office sponsor
So takda kacau budget rm2200 tu
Kecuali RM240 

👇 1st to 3rd prize
Dapat 3 bag plus $$
Tiga2 ada 
1 bag besar 
1 bag kecil
1 bagpack
(Anak2 bag didalam bag besar tu)



👇 4th to 6th prize
Dapat sebiji bag besar + $$
7th dpt bag without $$


👇8th to 10th 
Dapat bag kecil + $$



👇11th prize u colour dia comel
Akan dapat ni without $$





Sebenar bag tu datang berpasangan
Tapi terpaksa pisahkan
Agar lebih ramai yang dapat
Tho dapat sama besar 
Tapi jumlah $$$ berbeza

Insyaallah semoga salah satu dari bag tu
Akan kembali ke rumah ni
Doakan hakak korang ni yea
Lama tak dapat grand draw



zzzyy

9 comments:

  1. syok juga dpt sabun cuci utk lucky draw tu.

    huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Boleh juget2 msk pintu rmh bila balik dr dinner

      Delete
  2. Seronoknya tengok hadiah banyak2, ,hahaha.. Rasa nak semua je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Tgk dh seronok, apatah lagi if dpt kan 😀

      Delete
  3. penat jugak nak uruskan hadiah lucky draw ni. Nasib ada yang membantu siapkan tugasan ni.

    ReplyDelete
  4. banyaknya hadiah utk lucky draw.. rezeki sape yg bertuah tu

    ReplyDelete

tq, peace :)