Friday, July 26, 2019

Durian


Alhamdulilah
Akhirnya jumaat menjelma
Minggu ni terasa panjang
Sebab banyak yang berlaku

Masih agak busy berkemas
Masih menyesesuaikan diri
Dengan keadaan office baru
Environment baru
Masih pening2 lalat cium bau
Furnitures baru, building baru

And worst is
Masih perlu sesuaikan tubuh
Dengan naik tangga yang tinggi
Branch ada
Ground floor tuk operation
Mezzanine floor tuk Red Carpet
1st floor tuk loan rumah
2nd floor tuk loan kereta
3rd floor tuk store

Hari pertama mmg agak semput
And lenguh kepala lutut naik tangga
Kena naik setingkat lebih tinggi
Dari branch lama
Alhamdulilah tuk 2nd day dah ok
Sebab hari ni aku dok turun naik 
Banyak kali
Aku kat 1st floor
Tapi kena print report kat ground floor
So i is so very2 da tired
Tengok step tracker
Hari tu dapat 7K plus steps

Pagi tadi
Tengok banyak dah bunga2 
Yang customer hantar
Banyak dah layu
Aku n kawan ambik a few
Tuk jadi bunga kering
Monday nak ambik lagi 😁


Pic lalat ni hot topic hari ni
Post kat FB
Baik dlm FB
Ataupun luar
Kawan2 ingat aku beli phone baru
Adudududuu
Tipon lama je
Sony ultra
Beli masa org musim tgkp pokemon
Asalnya aku beli yang kecik
Adik beli yang besar
Then aku nyer rosak last yr
Adik bagi dia punya


Mungkin kebetulan 
Sudut dan cahaya yang sesuai kot
Tu lah gambar cantik je
Clear je si lalat

Then balik otw balik rumah
Singgah kat tamu sayur
Tengok durian 
Kebetulan memang tengah mengidam
Ava pun kata nak makan
Terus rembat
Rm15 sekilo
Semuanya rm110
Ingat nak beli sebijik je
Then makcik tu suruh ambik semua
Aku kata tah cukup ke tak duit dlm wallet
Dia kata takpa nanti dia bagi murah
Sekali timbang rm130
Dia bagi discount rm110
Duit dalam wallet rm80 je
So makcik tu kata takpa
Lenkali aku singgah bayar lah
Hahahaa aku berutang rm30
Esok aku pi bayar






Dua biji sangat ok
Yang dua lagi masih agak keras
Kurang  masak
Tapi masih manis cuma agak keras

Puas hati
Akhirnya tercapai niat nak makan durian
Sekarang ni baru nak stat musim durian
Tapi nak tunggu durian murah di miri ni
Memang takda lah
Murah2 nya rm15 rm20 sekilo tu lah
If jual tompok pun
2 3 biji jrg krg dari rm20
Lebih murah makan imported fruit
Dari makan local fruit 


zzzyy


1 comment:

tq, peace :)