Saturday, July 27, 2019

New environment


Assalamualaikum
Minggu ni bertabahlah korang yea
Baca tentang pindah office aku je

Aku excited ni walaupun amat letih
Weekend ni memang plan nak rehat byk2
Tambah badan on tak on je nak demam
Tu yang seksa
Malam2 batuk hidung sumbat
Mesti nak makan ubat
Baru dapat tido

Ok back to cerita office baru
Officemate baru

Nah.. ni office photo terlatest
Belum pasti exact berapa orang
Tapi dgr dalam 80+


Ni gambar sebelum bergabung


Dah reramai ni
Memang akan macam2 ragam
Ada yang ok
Ada yang pelik2 juga
Tapi seeloknya
Aku doakan agar kita sentiasa hormoni
Saling bekerjasama
Tho so far dah 26 tahun bekerja ni
Takda lak aku 
Ada masalah serius dgn co worker or boss
Yang penting respect each other
Tak kira berpangkat atau tidak

Tapi cara aku
If kerja tetap kerja 
Jgn campur aduk dgn personal problem
If ada prob dgn seseorg
Try tuk jauhkan sesama sendirk
Agar tak bercakaran

Ni pula kisah lunch semalam
Lama juga aku berkeliaran kat banking hall
Taktau nak makan kat mana and apa
Nasi campur kedai sebelah, boring
Dahlah agak tak berbaloi

Last2 ikut je kaki melangkah
Menuju ke sini pula


Makan style korea kekiter
Sorang pun jadi




Aritu dah try ayam panggang
Kali ni try ayam goreng lak
As usual, sedap
Aku kan peminat tegar ayam


Bibimbap daging
Pun sedap


Perut kenyang hati senang
Katanya taknak makan mahal
Termakan lah pula 😁😁
Sesekali kan
Reward sendiri sebab dah kerja keras
Tapi takda lah mahal sangat tu
Rm34


Pastu otw balik office
Baru sempat menikmati permandangan sekeliling
Area ni dulu asalnya kuala sungai
Ditembuk dengan tanah
Maka menjelma lah bandar moden

Tu nun lah kedai bbq chicken tu
Lot berdepan is kedai sushi
Dan janji dgn kawan nak try nanti



Yang hijau tu hotel
Tah pa nama tak pasti
Tapi dalam process pembinaan

Nun sebelah hotel tu 
Adalah kedai besar Harvey Norman


Jam hitam tu lah mercu tanda area ni
Miri Times Square


Kedai kat sini pun jenis yang agak exclusive
Tak pernah try lagi
Ada a few bakeries
Dan a few juga yang jual jenis cam bubble tea tu
Nanti aku try satu2
Permulaan aku try BBQ Chicken dulu



Seberang blok hujung nun CIMB
Pun baru pindah last april


Jambatan tuk tingkat atas
Bersambung ke belakang office


Nah tu dia
Kat belakang office tu yalah public toilet
Dan lif 

Dan kat sebelah aku snap pic ni
Ialah bangunan tuk Maybank
Tapi masih dalam proses aproval dari BNM
Dan belum lagi renovation


Ni since buka selasa lalu
Terasa kesibukan kat area ni
Biasanya agak sunyi
Aku tau sebab aku all this while
Memang parking kat area ni
So bila tghari ambik ava
Tak ramai pun orang

Sekarang dah busy traffic dan manusia
Tambah nanti if maybank dah mula operasi
Confirm akan jadi tumpuan ramai

Ok
Ni aku masih buntu
Camna nak hias cubicle ni
Aku nak meriah, colourful dan comel
Benda atas tu some akan disimpan dlm drawer
Tapi tunggu oic cari kunci tuk side drawer

Yg dalam fikiran
Nak bawa bunga hidup hijau
Taknak cactus
Nak yg berdaun hijau je
Bunga lama since aku bawa balik
Dan tak terjaga
Makin kurang daun nya
Ni msh dalam process recover dia
Tambah tanah dan pisahkan



Weekend if rajin
Nak cari sesuatu yang menarik
For sure nak cuci sekeping gambar
Aku and ava

Next week harapnya
Cabinet sampai
So ada tempat simpan files
Dan unpack kotak surrounding
Baru lega sikit kan


zzzyy


3 comments:

tq, peace :)